כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אנטישמיות ללא הפסקה

חוללה אנדרטה במקום בו עמד בית כנסת שנשרף

על לוח זיכרון לזכר בית הכנסת שנשרף במהלך ליל הבדולח, ציירו צלב קרס, סמל SS ואת המילה "החוצה" בגרמנית. "חשבתי שלוח הזיכרון יחזיק מעמד ללא צרות כאלה מרגע ההקמה, אבל זה לא היה המקרה", אמר האיש שבמאמציו הוקמה האנדרטה

חוללה אנדרטה במקום בו עמד בית כנסת שנשרף
חילול האנדרטה צילום: Maciej Borkowski

אנדרטה לזכר בית הכנסת שנשרף במהלך ליל הבדולח בעיר אופולה, חוללה על ידי וונדלים שציירו נאצים צלב קרס, סמל SS ואת המילה "Raus", שפירושה בגרמנית "החוצה". כך דווחה התקשורת המקומית.

"מעולם לא היה מעשה שערורייתי כזה", הגיב ההיסטוריון המקומי מאצ'יי ברוקובסקי על התקרית. העיר הייתה חלק מגרמניה עד 1945. בליל הבדולח ב-9 בנובמבר 1938 אילצו הנאצים את הרב הנס הירשברג להצית את בית הכנסת במו ידיו, תוך איומים להרוג את בני הקהילה שלו.

"חשבתי שלוח הזיכרון יחזיק מעמד ללא צרות כאלה מרגע ההקמה, אבל זה לא היה המקרה", אמר ברוקובסקי, שבמאמציו הוקמה האנדרטה ב-1998. "למרבה המזל, לוח הזיכרון נוקה, אבל העובדה עצמה עצובה מאוד", הוסיף.

בתקשורת המקומית דווח, כי "משטרת העיר החלה לחקור את המקרה בעל משמעות היסטורית, ותעמולה של השיטה הפשיסטית". לדברי אדם לשצ'ינסקי, דובר עיריית אופולה, המקרה פורסם לראשונה ביום ראשון (12 בפברואר) על ידי ההיסטוריון מאצ'יי בורקובסקי ברשתות החברתיות. ראש העיר ארקדיוש וינסייבסקי פעל במהירות למחיקת הציורים האנטישמיים.

אנטישמיות אנטישמיות באירופה כתובות נאצה כתובות גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד