כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קיבל מדליה על גבורה

אוקראינה: נהרג חייל צה"ל לשעבר שאימן כוחות מיוחדים

גבר בריטי שנהרג באוקראינה זוהה כחייל הישראלי לשעבר. החייל הישראלי לשעבר הוא ג'ונתן שנקין, והוא נהרג בקרבות בזמן ששירת כחובש. משפחתו אמרה שהוא "נהרג כגיבור עם אומץ רב כחובש"

אוקראינה: נהרג חייל צה"ל לשעבר שאימן כוחות מיוחדים
ג'ונתן שנקין צילום: באדיבות המשפחה

גבר בן ה-45 שנהרג באוקראינה בדצמבר האחרון, זוהה כיהודי בריטי בשם ג'ונתן שנקין. שנקין, שמוצאו מגלזגו סקוטלנד, שירת בצה"ל. הוא הותיר אחריו את בנו ובתו, להם היה מסור מאד. משפחתו ספדה לו ברשתות החברתיות וציינה כי הוא "נהרג כגיבור במעשה אומץ כחובש, וקיבל מדליה על גבורה בלחימה".

"עם הגיוס לכוחות המזוינים של אוקראינה, הוא הקריב את ההקרבה האולטימטיבית כדי להגן על ערכים שכולנו מאמינים בהם. בילה חלק ניכר מחייו בעזרה לאחרים, הוא היה מעורב במיוחד בחילוץ ב-2009 של אזרח אמריקאי שהיה מוחזק כבן ערובה בגדה המערבית" כתב אחיו דניאל.

דניאל הוסיף שאחיו פתח עסק אבטחה משלו, מה שהוביל אותו ל"משימות בזירות עוינות רבות ברחבי העולם. אלה כללו שני סיורים בעיראק, חוזים צבאיים של האו"ם באפגניסטן, חובש צבאי בעומאן, הגנה צמודה בסומליה, פרטי אבטחה באנגולה, ועוד רבים נוספים".

שינקין גם התנדב במהלך אסונות טבע בפיליפינים, וקיבל מספר פרסים מרשויות ממשלתיות בפיליפינים עבור אימון קרב מגע ונשק חם. הוא גם אימן את הכוחות המיוחדים הן בפיליפינים והן בדרום קוריאה, חיילים בריטים בקאבול, סוכנויות אכיפת סמים, משרד החקירות הפיליפיני, צבא ומשטרה במספר מדינות.

ג'ונתן שנקין

דניאל סיכם את המחווה המשפחתית על אחיו, שהיה לו "תשוקה לכל החיים לישראל", חי לפי דבריו של וינסטון צ'רצ'יל: "כל הדברים הגדולים הם פשוטים, ורבים יכולים להתבטא במילה אחת: חופש, צדק, כבוד, חובה, רחמים, תקווה".

"אנחנו תומכים במשפחתו של אזרח בריטי שמת באוקראינה, ונמצאים בקשר עם הרשויות המקומיות", מסר דובר משרד החוץ ל'דיילי מייל' הבריטי. הוא אחד משמונה בריטים שידוע כי נספו במהלך לחימה באוקראינה מאז הפלישה הרוסית בשנה שעברה.

 

סקוטלנד בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה צה"ל פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד