כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מנקים את השורות

מפלגת הלייבור הודיעה: תומך הטרור לא יתמודד

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית קיר סטארמר, הודיע כי ג'רמי קורבין לא יתמודד במפלגה על מושב בפרלמנט בבחירות הבאות. הוא גם חזר על התנצלותו בפני הקהילה היהודית על הפגיעה שנגרמה ליהודים בשל מנהיגותו השערורייתית של קורבין

מפלגת הלייבור הודיעה: תומך הטרור לא יתמודד
ג'רמי קורבין צילום: מתוך פייסבוק

בנאום במסיבת עיתונאים בלונדון, אמר יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, קיר סטארמר באופן חד משמעי: "תנו לי להיות מאוד ברור לגבי זה, ג'רמי קורבין לא יתמודד דרך הלייבור בבחירות הכלליות הבאות. למה שאמרתי על שינוי המפלגה התכוונתי, ואנחנו לא חוזרים אחורה, וזו הסיבה שג'רמי קורבין לא יהיה מועמד של הלייבור בבחירות הכלליות הבאות".

קורבין שהיה בעבר יו"ר המפלגה והובס על ידי בוריס ג'ונסון בבחירות שהתקיימו לפני שנתיים, הוא אנטישמי מוצהר, תומך טרור שנפגש עם אנשי חיזבאללה וחמאס, הניח זר פרחים על קברי טרוריסטים בטוניס, ואירח אנשי חמאס בפרלמנט הבריטי להם קרא "אחים".

בנאום מפויס אך עוצמתי בנוכחות נציגים ומנהיגים של הקהילה היהודית, הצהיר סטארמר כי תהיה "אפס סובלנות" למי שמזלזל או כאלה שמכחישים אנטישמיות.

במסר למי שהתנגד לשינויים שנעשו במפלגה בהנהגתו, אמר סטארמר כי המפלגה אינה ניתנת לזיהוי משנת 2019 והיא "לעולם לא תחזור אחורה".

"זו לעולם לא תהיה שוב מפלגה שנלכדה על ידי אינטרסים צרים, לעולם לא נאבד את המטרה או את המוסר, אם אתה לא אוהב את זה, אם אתה לא אוהב את השינויים שעשינו, אני אומר שהדלת פתוחה ואתה יכול לעזוב".

"אבל לכל אלה שיכולים לראות את השינוי לטובה, ומתרגשים לעשות אפילו יותר. לכל אלה שחולמים על בריטניה הוגנת יותר, ירוקה יותר, דינמית יותר. לכל אלה שרוצים להפוך את המדינה הנהדרת הזו, עוד יותר גדולה אני אומר שהדלת פתוחה להיכנס לבית שוב".

הוא גם חזר על התנצלותו בפני הקהילה היהודית ואמר: "לכל אלה שנפגעו, לכל אלה שהתאכזבו, לכל אלה שעזבו את המפלגה שלנו, שכבר לא הרגישו שזה הבית שלהם, שסבלו מהתעללות מחרידה, היום, בשם מפלגת העבודה כולה, אני אומר סליחה".

רק אתמול, העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle חשף כי פקיד במפלגת הלייבור פרסם חומר שנחשב "אנטישמי", וכתוצאה מכך הושעה עד לחקירה. כשנשאל על ידי העיתון כיצד הוא יטפל בבעיות ברמה המקומית של המפלגה, אמר סטארמר: "נמשיך באותה גישה חזקה מכיוון שהשינויים שהכנסנו הם מהותיים, מפלגת העבודה השתנתה, והוועדה לא הייתה מטפלת היום אם לא היו חושבים שזה מהותי".

"בכל מקום שיש אנטישמיות, נרדף אותה ונתמודד איתה באותה דרך חזקה שעשינו בשנתיים-שלוש האחרונות". יו"ר הסניף היהודי של הלייבור מייק כץ, אמר לעיתון, שזהו "רגע משמעותי ביותר עבור מפלגת הלייבור, אך גם עבור הפוליטיקה הבריטית. כפי שקיר אמר היום, זה לא סוף המסע, אבל זה בהחלט אבן דרך חשובה".

בריטניה גרמי קורבין בוריס ג'ונסון אנטישמיות בלונדון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד