כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המשטרה חוקרת

אנטישמיות נוראה: חזיר על דלת סטודנט יהודי ועקירת מזוזות

משטרה של אוניברסיטת דנוור חוקרת מעשי שנאה אנטי-יהודיים. שתי מזוזות נתלשו, אחת מהן נקרעה והושלכה בחדר מדרגות. בשר חזיר הושאר מחוץ לדלת של סטודנט יהודי וכן מרחו בשר חזיר על הדלת

אנטישמיות נוראה: חזיר על דלת סטודנט יהודי ועקירת מזוזות
אחת המזוזות על הרצפה צילום: Stop Antisemitism

מחלקת הביטחון של אוניברסיטת דנבר בקולורדו ארה"ב שלחה השבוע מכתב לכל הסטודנטים והצוות בו הנהלת האוניברסיטה הודיעה להם על שלוש תקריות אנטישמיות במהלך השבוע האחרון ובו נאמר "המקרים הללו אינם מקובלים". הם קרו בשני מעונות סטודנטים. מחלקת המשטרה של אוניברסיטת דנוור חוקרת.

ארגון 'לעצור את האנטישמיות' (Stop Antisemitism) דיווח כי מזוזות נתלשו מדלתות סטודנטים, אחת נקרעה והושלכה בחדר מדרגות, השנייה עדיין לא נמצאה. בנוסך, בשר חזיר הושאר מחוץ לדלת של סטודנט יהודי וכן נמרח ממנו על הדלת, גם דבק נשפך על הדלת.

מספר סטודנטים התראיינו לרשת 'CBS קולורדו', וגינו את המעשים. סטודנטית אחת אמרה: "אני מרגישה שזה נורא. אני בכנות לא יודעת למה מישהו עשה את זה".

"אנו עומדים יחד בצער על המעשים הללו ובמחויבות לקידום קמפוס חם ומסביר פנים בו כל חברי הקהילה יכולים לשגשג", נכתב מטעם האוניברסיטה.

מנהיגים באוניברסיטת דנבר אמרו כי חשוב שאנשים שאינם יהודים יעמדו לצד חבריהם היהודים ולא להיות צופה מהצד אם הם מזהים התנהגות אנטישמית כלשהי. "אני יודע שהיו קריאות לאמצעי אבטחה נוספים. בדקנו כמה מהם ואנחנו דנים בזה עם האוניברסיטה", אמר דניאל בנט, מנכ"ל ארגון הסטודנטים 'הלל' מקולורדו.

אנשים אחרים היו מזועזעים, אישה אחת אמרה ש"זה מאוד מייאש שאנחנו כאן בשנת 2023 ודברים כאלה עדיין קורים בכל מקום, במיוחד בקמפוס המכללה שלנו שאמור להיות מכיל לכולם".

אוניברסיטה דנבר עקירת מזוזות בשר חזיר אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד