כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הצו של נתניהו בוטל"

כוחות מג"ב החלו לפנות מחדש את הכרם בגוש שילה

המתיישבים טוענים כי כוחות מג"ב חזרו כדי להמשיך את פינוי הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה. לטענת המתיישבים, הכוחות טוענים כי הצו של רה"מ נתניהו בוטל

כוחות מג"ב החלו לפנות מחדש את הכרם בגוש שילה
הפינוי בגוש שילה צילום: באדיבות המצלם

המתיישבים טוענים כי למרות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את הרס הכרם, חזרו בצהריים (רביעי) כוחות מג"ב כדי להמשיך את פינוי הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה. לטענת המתיישבים, הכוחות טוענים כי הצו של רה"מ נתניהו בוטל, וכי הם קיבלו הוראה להמשיך את הפינוי.

כזכור, כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה והתחילו בפינוי מאות האנשים והריסת אלפי העצים בכרם. חלק מהמפגינים ששוהים במקום קשרו עצמם לצמרות העצים והתבצרו.

מתנחלים בצומת סמוך ניסו לחסום את הכביש. למקום הגיעו ח"כ לימור סון הר-מלך וצבי סוכות (עוצמה יהודית) שתועדו ניצבים מול דחפור. הר-מלך עוכבה בשטח בעקבות זאת, וכוחות מג"ב תועדו מקיפים אותה, במטרה למנוע ממנה לסכל את פינוי הכרם. 

בתגובה, יו"ר הציונות הדתית, השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' דרש במכתב לראש הממשלה להפסיק את הרס עצי הפרי ומטע הזיתים של חן בן אליהו בעמק שילה בבנימין. 

במכתב ששלח כתב סמוטריץ': "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו".

סמוטריץ' הוסיף: "למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי. לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית", כתב.

סמוטריץ' דרש מנתניהו להקפיא את עקירת הכרם באופן מידי: "אני דורש ממך להקפיא באופן מידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון".

יו"ר הציונות הדתית הזהיר, "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף ופרסם בטוויטר: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון.

התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר.

אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון", כך סמוטריץ'.

 

הריסת כרם פינוי משמר הגבול בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד