י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממשלת ימין

חוק גירוש משפחות מחבלים עבר בקריאה טרומית

חוק גירוש משפחות מחבלים עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת. ח"כ מילביצקי שיזם את החוק: "ילדים בני 13 לא הולכים לבצע פיגוע על דעת עצמם. כשילד בן 13 כותב לאמא שלו שהיא תהיה גאה בו, זה מראה על הערכים שהוא ינק בבית"

חוק גירוש משפחות מחבלים עבר בקריאה טרומית
מחבלים בג'נין צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90

חוק גירוש משפחות מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה שיאפשר לשר הפנים לשלול את אזרחותם של משפחות המחבלים ולגרשם אל מחוץ לישראל, עבר היום (רביעי) בקריאה הטרומית במליאה.

ע"פ החוק, שלילת האזרחות תתאפשר במקרים בהם הוכח כי משפחת המחבל תמכה, עודדה או ידעה על מעשה הטרור טרם בוצע. ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הגיש את הצעת החוק לגירוש משפחות המחבלים ממש בסמוך לאחר שנשבע אמונים לכנסת ישראל בחודש נובמבר האחרון.

ח"כ מילביצקי בנאום הצגת החוק: "ידע כל תומך טרור, שכשהוא יוצא לפיגוע טרור - הוא לא חוזר בחיים, ושהוא גוזר קליה על משפחתו".

"המטרה של החוק היא להציל חיים, לקיים נפשות ולמנוע את הפיגועים הבאים. בעזרתו תושלם חבילת ההרתעה שתרתיע מחבלים. הגירוש יציל חיים. הטרור אינו מכיר גבולות וחוקים. עלינו לנקוט בכלים קיצוניים כדי להילחם בו. מחבלים רבים ימנעו מביצוע פיגוע ככל שידעו שמשפחותיהם יענשו על כך".

"קיבלתי הודעת דוא"ל מהמכון הישראלי לדמוקרטיה שטענו כי החוק לא מידתי ולא ראוי ופוגע בחפים מפשע. לא מדובר בענישה קולקטיבית או ענישה של מי שחף מפשע. זה צודק, נכון, מידתי וסביר. מה שלא סביר זה להתנגד להצעת החוק הזו, אין שום דבר שמצדיק טרור. גם אם מישהו חושב שהוא חי בכיבוש זה לא מצדיק טרור, מערכת המשפט שלנו כשלה וכושלת עד היום בכלים שהיא נותנת להתמודדות עם הטרור. לצערי מטילים עלינו פעם אחר פעם כבלים משפטיים, עד כדי מצב שיש באולם הזה תומכי טרור כאן בינינו".

"מול משפחות המחבלים עובדת מערכת של תמריצים, כבוד וכסף. כאשר משפחה תדע ששליחת בן המשפחה לבצע פיגוע הוא לא דבר שיעלה במחיר רק למפגע, אלא יפגע במשפחה כולה, יהיה בכך להרתיע את המפגעים ומשפחותיהם".

גירוש מחבלים צו גירוש חנוך מילביצקי טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד