כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זו הסיבה

גם זה קורה: הבנק ויתר ללקוחה חוב של עשרות אלפי שקלים

רשם ההוצאה לפועל מלשכת תל אביב, גיא אבגי, הורה על הפחתת ריביות וסגירת תיק שניהל בנק במשך 11 שנה כנגד חייבת בת 83 הסובלת מבעיות רפואיות ומתקיימת מקצבת המוסד לביטוח לאומי

גם זה קורה: הבנק ויתר ללקוחה חוב של עשרות אלפי שקלים
אל תשליכני לעת זקנה צילום: pixabay

רשם ההוצאה לפועל מלשכת תל אביב, גיא אבגי, הורה על הפחתת ריביות וסגירת התיק שניהל בנק כנגד חייבת בת 83, הסובלת מבעיות רפואיות, במשך 11 שנים לאור הסכמת הבנק לפנים משורת הדין.

בהחלטה נאמר, כי לאחרונה הוגשה בקשת החייבת להפחתת ריבית ופיגורים, בהתאם לחוק ההוצאה לפועל.

במסגרת הבקשה פירטה החייבת את נסיבותיה האישיות: החייבת בת 83, אלמנה, המתגוררת יחד עם נכדתה אשר עוזרת לה להתנהל ברמה היומיומית. עוד נטען למצב רפואי בדמות סכרת, בעיות בעמוד השדרה ועוד. החייבת מתקיימת מקצבת המוסד לביטוח לאומי. עוד צוין, כי מקור החוב בתיק הוא הלוואה שניטלה לפני כ-18 שנים לשיפוץ דירה, והיא שולמה כסדרה עד פטירתו של בעלה.

עוד נאמר, כי מיום פתיחת התיק לא בוצעו הליכי גביה, וסכום החוב בפתיחה עמד על כ-38,000 ₪. לטענת החייבת כעת לאור נסיבותיה, היא אינה יכולה לעמוד בצו התשלומים. יובהר, כי עד הגשת הבקשה דנן, ובמשך 11 שנים היא עמדה כנדרש בצו התשלומים.  

את הבקשה תמכה החייבת במסמכים רפואיים מהם עולה, כי לאחרונה חלה החמרה ניכרת במצבה. עברה השתלת קוצב לב עקב הפרעות קצב והתקף לב. אשפוזים חוזרים. סובלת ממחלה כלילית מפושטת. צנתור לא הצליח. סובלת מכאבים קשים בגב וגפיים והגבלה ניכרת בתנועה וניידות ללא שיפור אחרי טיפולים במחלקת כאב...זקוקה לטיפול במשככי כאבים קבוע. 

בהחלטה נאמר, כי הבנק תחילה התנגד לבקשה והוסיף, כי הפסיקה אליה מפנה החייבת אינה רלוונטית. עוד טען כי פעל לגביית החוב משך 11 שנים וכי אין המדובר בחוב אבוד, או בהתעשרות שלא כדין. 

הרשם קבע בהחלטתו, כי "מדובר בתיק לביצוע תביעה על סכום קצוב משנת 2012. בפתיחתו עד החוב על סך של 33,568 ₪, עד היום שילמה החייבת סך של כ-13,600 ₪. צו התשלומים נקבע בהחלטה מיום 08.07.2012. בתיק בוצע הליך גביה בודד ביום 22.04.2012 בדמות עיקול מיטלטלין. זאת ולא עוד. סכום החוב נכון להיום עומד על כ-68,000 ₪". עוד קבע, כי על מנת לנסות ולקדם התיק, יתייצבו הצדדים לדיון ותיבחן סוגיית הפחתת ריבית, צו התשלומים, והסדר תשלום חוב".

הבנק הסביר בתגובת המשך, כי לפנים משורת הדין, לאור מצבה הבריאותי וגילה של החייבת, הוא מוותר על הריבית. למעלה מכך, הוא מוכן לסגור התיק. 

הרשם קבע, כי יש לראות בתגובה זו של הבנק ביטוי להגינות. "נסיבות תיק זה אכן מהוות בסיס מוצק להסכמה לוותר על ריביות שנצברו ואף סגירתו. כך צריך לנהוג, וכך נהגה הזוכה עתה". הרשם הורה על סגירת התיק וביטול כל ההליכים וההגבלות.

 

בנק הוצאה לפועל חוב כספי ריבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד