כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גרה בארץ 30 שנים

המדינה סירבה להאריך את שהותה של הפלסטינית הסיעודית

המדינה דחתה את הארכת שהותה של פלסטינית בת 69 שגרה בארץ כבר למעלה מ-30 שנים, ומתמודדת עם מצב בריאותי קשה. בנה של האישה מטפל בה על אף תנאים מחפירים ומצב כלכלי קשה, אך אלו לא מנעו מהמדינה למנוע את גירוש האישה מהארץ

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

המדינה דחתה בקשה להיתר שהייה בארץ של פלסטינית בת 69 המתגוררת בארץ מזה שלושה עשורים בהם אף שנים שבהן שהתה באישור - עד שבעלה מת, כך מפרסמת נורית יוחנן ב'כאן חדשות'.

לפני כ-11 שנים עברה האישה המבוגרת אירוע מוחי, ומאז בנה מטפל בה בתנאים קשים מאוד ובמחסור כלכלי מתמיד. הנסיבות הללו לא גרמו למדינה לאשר את בקשת ההיתר של האישה, וכעת למעשה ניתן יהיה לגרש אותה. הוועדה שדחתה את האישה אמרה כי היא הגיעה לארץ כאישה שנייה לבעלה, זאת על אף שהאישה האחרת נפטרה לפני שנים רבות ומאז מת גם הבעל.

הכתבת נורית יוחנן הוסיפה וכתבה כי "זו הזדמנות לדבר על ההקשר הרחב: פלסטיניות שמתחתנות עם תושבי הנגב כנשים שניות עושות את זה בגלל מצב משפחתי וכלכלי קשה, לפעמים בכורח של המשפחה בשטחים, בלי להבין שהנישואים אינן תקפים ושהן ישהו כאן בניגוד לחוק. יש מקרים רבים של אלימות מצד אותם בעלים שהנשים תלויות בהם באופן מילולי כמעט. אם כבר נותנים את ההקשר, ראוי לתת אותו במילואו".

עזה שטחים פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד