כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הייתה כאן השגחה פרטית"

האח צביקי פאלי סיפר לראש הישיבה: "הם נקברו במקום של אדניות"

שיחת ניחום שכולה השגחה פרטית נערכה בבית האבלים של משפחת פאלי בשעה שראש הישיבה הגר"א דויטש ניחם את האחים והסבא הגר"ש פאלי, חיזקם ועודדם בדברים. האח סיפר לראש הישיבה על הקבורה בהר המנוחות והמקום הקטן שהיה מתאים בדיוק לגודל הנרצחים • תיעוד

האח צביקי פאלי סיפר לראש הישיבה: "הם נקברו במקום של אדניות"
הגר"א דויטש מנחם את משפ' פאלי צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגאון רבי אשר הכהן דויטש הגיע אתמול בלילה (שלישי) לבית האבלים של משפחת פאלי ברחוב מינץ ברמות וניחם את האחים והאמא היושבים שבעה על הקדושים אשר מנחם ויעקב ישראל הי"ד.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו מהניחום שבו השתתף גם הסבא הגר"ש פאלי, ניחום שכולו עידוד וחיזוק. 

ראש הישיבה: אנו לא יודעים שום דבר. אצל הקב"ה הכול אמת והכל ברחמים, אבל דבר אחד אנחנו כן יודעים, הילדים היקרים האלה זכו לעלות למקום קדושים וטהורים, בלי שום דבר חטא.

הגר"א דויטש סיפר כי ה'חפץ חיים' התפלל כל חייו שכשיגיע עיתו לעלות לשמים זה יהיה על קידוש ד'. לדאבוננו נגזרה הגזירה אבל לפחות לאחר שנגזר שהם יעלו לשמים בצורה אכזרית ואיומה כזאת, הם זכו גם להיפטר על קידוש ד', הם הלכו לא רק טהורים, אלא גם קדושים.

למעשה, אני חייב להגיד את זה, יצא הרבה קידוש ד' מההנהגה של המשפחה לאחר שזה קרה. הייתי בליל שבת עם הסבא הרב פאלי שליט"א, אילולי שכמובן ידעתי קודם מה קרה כפי שכולם ידעו, אז כאשר הגעתי לשם הייתי מרגיש שהגעתי לשמחת שבע ברכות רגילה, הגבורה הזאת להרגיש ששבת... שבת זו שבת ... גם במצבים קשים... מלבד הזכות הגדולה זה בוודאי עשה קידוש השם גדול. הקב"ה יעזור שהם יהיו מליצי יושר על כל המשפחה על האבא שיהיה בריא ובעזרת ד' המשפחה תמשיך לפרוח.

הסבא הגר"ש פאלי אמר: הם היו בדרך לשבת שבע ברכות, אין להם באוטו מקום לכולם אז חלק נסעו באוטובוס, והאבא לקח אותם לתחנה, בדרך כלל כשהם נוסעים לבני ברק הוא היה לוקח אותם לתחנה יותר מוקדמת, כי כאן זאת התחנה האחרונה, וכשהאוטובוס מגיע לכאן הוא כבר מלא והוא לא עוצר, אז כשהם באו כאן לצומת והאבא הסתובב לצד ימין הבן שאל אותו "אבא, למה מסתובב לצד ימין, הרי תמיד אנו נוסעים שמאלה, לתחנות הקודמות?" אז האבא ענה "בוא ננסה פעם אחת". שאל הבן: "אבל יש כאן כל כך הרבה אנשים בתחנה"? ענה האבא: "מי אמר שהם צריכים את הקו הזה, אולי הם רוצים קו אחר, בוא ננסה". וכך הגיעו לשם והאב ירד יחד עם שלשה ילדים והוא (צביקי) נשאר באוטו... מדוע הוא נשאר באוטו – איננו יודעים, היום אנו יודעים... הילד הזה (מוישי) הוא יצא אל האוטובוס ביחד עם האבא והוא עמד ליד הרב לדרמן, הרב לדרמן נהרג והוא קיבל רק שריטה באוזן, הקב"ה שמר עליו.

ראש הישיבה: "השגחה פרטית".

הסבא הגר"ש פלאי: הוא (צביקי) כל הזמן חוזר ואומר "הייתה כאן השגחה פרטית". אנחנו ראינו משהו, לא שהוא קרה באופן נורמאלי אלא בהשגחה פרטית.

ראש הישיבה: "השגחה פרטית לכאן ולכאן".

הסבא הגר"ש פאלי: - גם על ה"מי יחיה" וגם על ה"מי ימות", לשני הצדדים.

האח צביקי, תלמיד ישיבת 'אמרי נועם', סיפר לראש הישיבה: בליל שבת הבנתי שגם האח השני (אושי) כבר... היו מלא מחשבות, חשבתי שכתוב חייב האדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, אמרתי שבמקרה דידן מה שהיה לא שהיה טובה בנפרד ורעה בנפרד וצריך לברך על זה כמו זה, אלא ברור שהיה כל כך הרבה טובה, אז על הטובה מודים וממילא מודים גם על הרעה.

וכן בקברים היכן שנקברו ראו חסד ד'. רצו לקבור אותם בחלקה של המשפחה, והיכן שנקברו זה לא בקבר רגיל, זה מקום לאדניות, יש בצד ליד הגדר מקום לפרחים, והספיק בדיוק למידותיהם ושם הוחלט לקוברם. ב"ה שהקברנים כולם היו יהודים שומרי תומ"צ. במוצאי שבת בהלוויה של אשר מנחם הי"ד סיפרו לסבא אנשי ה'חברא קדישא' שחפרו את הקבר (בעומק מטר וחצי), כי את הקבר חפרו במשך כשעתיים וחצי, ואילו בים שישי את הקבר של יעקב ישראל ז"ל חפרו במשך ארבעים דקות, הקב"ה כך סיבב שיספיקו את הקבורה לפני שבת.

ראש הישיבה: "הוא מסתכל על הדברים טוב".

בסיום ביקשה האמא: "אפשר ברכה שיגדלו לתלמידי חכמים".

ראש הישיבה: הקב"ה יעזור שהבנים יגדלו לתלמידי חכמים. הם נכדים של תלמיד חכם הסבא רבי הירש זצ"ל, הקב"ה יעזור שכולם ילכו באותו הדרך, והבנות יגדלו לאשה יראת ד' היא תתהלל ויבנו בתים של תורה. הקב"ה יחזק אתכם שתוכלו להמשיך כבראשונה.

יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי צביקי פאלי הרב אשר דויטש פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד