י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סנסציה: לייבל'ה חושף את הח"כ הספרדי של 'דגל'

פרויקט הנופש: צפו בפוליטיקאים עם נרגילה, על האש או במעיין • ה'אמבוש' של גוטרמן לסבר • ומי הפסיק את 'ההסתרה'?

סנסציה: לייבל'ה חושף את הח"כ הספרדי של 'דגל'

בין הזמנים: מפגש אקראי לחלוטין בכינר, חיספין וטבריה
אחרי שבוע מתיש במיוחד של נדודים מקעמפ לקעמפ ומעיר לעיר, מגיש לייבל'ה פרויקט 'בין הזמנים' מיוחד, כולל מעקב מלא אחרי שלוחי דציבורא המנפנפים, אורזי המזוודות והמשוטטים צפונה [דרומה משום מה לא בא בחשבון, כנראה ידעו היטב כמה שווה הפסקת האש עם חמאס...].

• אריה דרעי, סיים נופשון עם המשפחה המורחבת בנהריה, והתפנה לנפוש בעצמו מהנכדים המכרכרים סביבו. היעד: אחת מערי הנופש המוכרות בשוויץ.

• זה בא וזה יוצא: הרב הראשי לישראל, דוד לאו, חזר אתמול לישראל משוויץ, לאחר מנוחה.

• עוד ביוצאים חו"לה: סגן שר החינוך אבי וורצמן, שבילה בבנגקוק התאילנדית.

• ואלה הסתפקו בנופש צפון-ישראלי: רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, נצפה בחופשה בצפון. גם איש העסקים והכרמים יהודה אזרד, נצפה בשבת האחרונה בישוב ספסופה הסמוך למירון.

• ומספסופה לכינר: בשבת האחרונה התקבצו ובאו למנוחה במלון יוסי אליטוב ואביו הגאון רבי שמעון אליטוב חבר מועצת הרבנות הראשית, ובמפתיע לגמרי גם איש משפחה שמעון ברייטקופף, איש הלשכה דודו עמאר, ואיש התנזים יעקב בצלאל, אליהם הצטרף הצמוד של דייטש יהודה ארנד. לייבל'ה בדק וגילה כי בכינר אמנם לא מוגשות צלעות כבש, אך הוא מאמין שהחבורה ששהתה במקום - כאמור, ללא כל קשר ותיאום - יצאה שבעה משבת קודש.

• ומשם לחיספין: בבית ההארחה המקומי, צפה לייבל'ה בח"כ איציק כהן מש"ס ובני משפחתו ובח"כ דוד אזולאי מקיימים 'עונג שבת' כדבעי. בשבת אחר הצהריים פתח איציק כהן 'זולה' עם ה'משפוחה' על הדשא, ואילו אזולאי בחר לקבל הרצאה מהמדריך המקומי על האוייב הסורי הקרוב.

• ומבית הארחה לישיבה התיכונית בחיספין, בה שהו משתתפי מחנה 'בני תורה', שהתארגנו במוצאי שבת לדרשתו המפורסמת של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי. למקום הגיעו בזה אחר זה שוהי כינר דלעיל [ללא כל תיאום!] - תלמידו של הגרב"מ ברייטקופף, עמאר, בצלאל וארנד. אליהם הצטרף גם הלשעבר של מועצת עיריית ירושלים, משה גורא. בתוך כל העומס מצא לייבל'ה את צמד אנשי ש"ס ישובים ומאזינים בשקיקה למעשה ב'יצחק אלחנן שמאלה'. לייבל'ה מקווה שהאחרונים לא החליפו שמאל יצחק אלחנני בשמאל פוליטי...





• ולאחר ששמעו את שיחתו של ראש הישיבה וקיבלו 'מוסר' לקראת אלול, יצאו בני החבורה לטיילת בטבריה. שליחיו של לייבל'ה מגישים תיעוד.





• בשובו מחיספין, מצא לייבל'ה את חבר המועצה הירושלמי מלכיאלי מש"ס מבלה בפארק הירדן.





• ואילו הסגן האלעדי החביב והנמרץ, צוריאל קריספל, הצטייד בנרגילה ויצא לנופש.





• ומקעמפ לקעמפ: בישיבת 'אור ישראל' עבדו בשבועות האחרונים קשה בכדי לארגן את המחנה השנתי, והתקשו במיוחד בארגון 'סימפוזיון' כמקובל, לאחר שהנהלת הישיבה ביצעה סינון עמוק ברשימת אישי הציבור. ומי המאושרים שזכו להשתתף? מוישה גפני, ישראל קלרמן, ר' מרדכי בלוי, והרב משה קליין רב המרכז הרפואי הדסה ותושב פתח תקוה. על ההנחיה הופקד ר' אבא טורצקי. לייבל'ה יודע שגפני לא יצא מרוצה מהסימפוזיון ואל תשאלו למה. [ובכלל, למי שעקב, דומה היה שטורצקי וגפני סגרו 'עסקת חבילה' לטור משותף של הופעות]





• ואילו בהודיות שהה למנוחה הסגן של ברקת ישראל קלרמן, שטרח לעזוב את הנופש בעיצומו כדי לקיים פגישה בהולה עם הבוס הירושלמי ועם מנכ"ל העירייה, בנושא בית הכנסת שפונה בנווה יעקב - מקום מגוריו. לייבל'ה יודע לספר גם שקלרמן ערך 'מי שבירך' בקריאת התורה במקום לאביו של ישעיהו ויין, ששהה אף הוא בהודיות, בנופש של יוסי גרז האגדי 'רוגע נופש כהלכה'.





• ואפרופו הודיות: במסגרת הנופש נערך זיץ עם שירי נשמה אל תוך הלילה, בניצוחו של הזמר איציק כהן ומקהלתו. לייבל'ה השתתף ושר.





• ואם בהופעות עסקינן: באדיבותו של יהודי יקר, השתתף לייבל'ה בהופעה של הזמר יעקב שוואקי באמפי בקיסריה, וממרומי השורה ה-22 צפה ברמי קליינשטיין מתארח ובמנחם טוקר המלהיב מארח. טוקר לא פספס הזדמנות ל'סלפי' עסיסי עם שוואקי בעיצומה של ההופעה, ולאחר הטרדות חוזרות ונשנות ב'ווטסאפ' במהלך ההנחיה - ניאות לשחרר את התמונה הבלעדית ללייבל'ה.





• עוד מבית טוקר: השדרן המפורסם נצפה השבוע יחד עם הזמר הלונדוני שלומי גרטנר, לייבל'ה עדיין מנסה להשיג תמונה עם יידל ורדיגר השוהה בארץ...





• ויש גם נופש מסוג שונה: שרגא ניימן, האיש והאגדה, נצפה בבית ישראל ביום הולדת למוישי פייג, כשהוא בוחן היטב את בקבוקי היין שהביא למקום.





• גם הכתבים לענייני חרדים נפשו השבוע: קובי נחשוני, שחזר רק לאחרונה משדה הקרב העזתי - יצא למנוחה קצרה, כמו גם הקולגה והקסקט מ'הארץ' - יאיר אטינגר. לייבל'ה מאחל לכולם לחזור ל'אלול' בכוחות מחודשים.

• ואלי ישי, שעוזרו מני חדד מפציץ הודעות מטעמו גם בבין הזמנים, נצפה בחופש מדליק נר נשמה לזכר הרוגי גוש קטיף.





• גם במשרדי הפרסום נופשים: בעוד בעלי משרדי הפרסום בולטון פוטנציאל ואפיקים, ה"ה אברהם בריסק ויגאל רווח, העבירו את החופש במלון רמדה בנתניה, הרי שאורן אלימלך מ'גל אורן' נפש דווקא במלון גלי כנרת בטבריה.

• ואם במשרדי פרסום עסקינן: קובי סלע וגל אורן כבר לא... לאחר כמה שנות מיזוג, פרש השבוע קובי סלע מניהול היח"צ בגל אורן. קובי מקים חזרה משרד בוטיק ללקוחותיו, ועל פי מקורות הוא ימוקם בירושלים. בינתיים מבלה סלע את זמנו בהגשת תוכנית מיוחדת לבין הזמנים ברדיו קול חי.

• ואפרופו קובי סלע: השבוע לרגל בין הזמנים הוא הגיש תכנית עם ישראל לובין, המנהל האישי של תזמורות ואמנים רבים. השניים אכלו ארוחת בוקר טובה וביצעו סלפי כנהוג.





• עוד מתחום הפרסום: העיתונאית המוכשרת מלי אברהם, לשעבר ב'קו עיתונות', החלה לעבוד במילר פוינט, שם היא אחראית להקמת אגף יח"צ ואסטרטגיה כיאה למשרד פרסום המכבד את עצמו. לייבל'ה מאחל בהצלחה מכאן ועד גרוסוורדיין.

הפינה המוניציפאלית
• בשבוע האחרון כמעט ונהרסה ללייבל'ה חופשת 'בין הזמנים', ולא, לא מדובר בחידוש ההפגזות בדרום, אלא בשמועה שגונבה לאוזניו כי 'אשף המספרים' יהושע פולק מסיים את הקריירה הציבורית בשנה הבאה - עם הגיעו לפנסיה. אם לא די בשמועה, הגיע לידי לייבל'ה גזיר עיתון של המקומון 'ידיעות ירושלים', בו פולק מאשר את השמועות ואומר: "בשנה הבאה, כשאגיע לגיל פנסיה, ככל הנראה אפרוש".

• ואפרופו יהושע פולק: השבוע נצפה אגדת כיכר ספרא כשהוא משמש כעד בעריכת הכתובה בשמחת בית פינסק קרלין. לייבל'ה בדק אך לא מצא כל קירבה משפחתית.





• באמצע הדיונים הדרמטיים שהתקיימו בשבוע שעבר בוועדת הכספים בכנסת, כאשר במהלך הפיליבסטר שקיימו הח"כים החרדים הוכרז על הפסקה של שעה, ביקש אחד השועלים בדיונים, ח"כ איציק כהן, להשביע את רעבונו, וקפץ לצהריים במלון רמדה, שם סעד בצוותא עם כהן נוסף ממחזירי העטרה ליושנה - סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן.

• בעיריית בני ברק צהלו מסדרונות העירייה עם היוודע הבשורה על הולדת בת למנהל לשכת סגן ראש העיר מנחם שפירא – ר' אליהו ארנד, האיש החזק והכל יכול ב'דגל התורה'. לייבל'ה עדיין לא קיבל דיווח על מועד הקידוש, שאולי ייערך אחר 'בין הזמנים', אך הוא מאמין שבבית החסידים דאלכסנדר ארה"ב ברחוב חזון איש 8 דאג בעל השמחה לפנק ברוגאל'ך.

• ואילו ה'ראיס' המקומי, 'אוהב מאוד ללכת לשמחות, בעיקר כאלו שיש שם הרינג', כלשונו הזהב של איש תקשורת נודע בקבוצה בני ברקית-תימנית. השבוע לייבל'ה צפה בראש העיר הגוראי מתברך על ידי האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בשבע ברכות לנכדתו, לרגל נישואיה עם בן האדמו"ר מתפארת יצחק ספינקא,





• ואחרון מבני ברק: ממלא מקום ראש העיר, המלך והפראק, חגג השבוע הולדת נכד ונכדה, ובשבת הקרובה לייבל'ה מאמין שזייברט יגיע עם הטלית לקידושא רבא לאחל מזל טוב.

• חבריו של איש החסד נחום גיטלר, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית, ומי שכל תושב בעיר יודע שבקשת עזרה ממנו תיענה מיידית, חגגו לו בהפתעה יום הולדת 40 בתיאום עם רעייתו. גיטלר, שסיים משמרת במד"א כמחזיק תיק ביטחון חירום והצלה, הופתע לחזור לביתו ולמצוא את חבריו ממתינים לו. לאחר דקות הגיע למקום גם ה'ראיס' המקומי יעקב גוטרמן, שאף פתח גמרא במסכת ברכות ונשא פלפול תורני ווורט בשם הגראי"ל שטיינמן.








• ואפרופו גוטרמן: בסוף השבוע שעבר נהיה ראש העיר הליטאי חובש הספודיק סבא לנכד נוסף. מודעת ברכה באחדות מלאה הופיעה דווקא ביומון של שלומי אמונים - 'המבשר', מטעם אגודת ישראל המקומית בעיר בראשותו של יו"ר הסניף נחמן בנשעיה. על המודעה חתומים סגן ראש העיר ללא שכר טוביה פריינד (המודיע קרלין), וחברי המועצה חיים מאיר ויזל (ויז'ניץ אשדוד מודיעין עילית), צבי גליק (ביאלא), ונחמן נימן (ברסלב) מנהל הלשכה לפניות הציבור.

• ועדיין במודיעין עילית: שמוליק מקלב, הבן של מ'עץ הדעת' ואיש אמונו של אביו, ערך חלאק'ה לבנו בן ה-3 במירון. מקלב שפגש באייכלר במקום - מיהר לכבד אותו בגזיזת מחלפות ראשו של הזאטוט. לייבל'ה לא מצליח להיזכר האם הוא שמע את אייכלר אומר 'ברוך ה' שאנו לא בימי השואה, שהיטלר ולפיד לא נותנים לנו לערוך מנהגים יהודיים'.





• ומאייכלר לחסידות שהוא מייצג: בעוד בעלזא עוסקת במרץ בשידוך המדובר של הנכד הנמרץ הערשל'ה רוקח, לייבל'ה גילה (ולא באמצעות הדובר שיעלה וינברגר) כי הנכד הבכור הרב שלום רוקח, שהתגורר מאז חתונתו ההיסטורית בדירה בשכונת שיכון ה' הבני ברקית - עבר להתגורר בדירה חדשה בנופי אליהו בקרית בעלזא בירושלים, והוא יחל את לימודיו בכולל עיון של חסידי בעלזא.

פינת העיתונאים וביקורת עיתונות
• כפי שחשף לייבל'ה בשבוע שעבר, בעיתון 'המודיע' ישנה הוראה מהמבקר הרוחני שלא להזכיר את המושג 'בין הזמנים', זאת בכפוף להחלטת מועצת גדולי התורה האגודאית שאין השנה בין הזמנים. עם זאת, לייבל'ה חושף השבוע כי הלל פרידמן, אחד מאנשי השיווק החזקים בעיתון, שימש כשופט בתחרות יפה בנופש שנערכה במלון 'בלו ביל' בנתניה. יצוין כי בנופש המדובר נצפו גם הרב ראובן אלבז, האיש והאפיקים יגאל רווח, איש יחסי הציבור יום טוב ביכלר ודובר זק"א מוטי בוקצ'ין.

• אפרופו המודיע, למרות כל ההתקפות בשבועות האחרונים נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בגין חילולי השבת בעירו, הכניס העיתון השבוע את מודעת התנחומים שכתב חולדאי לסגנו נפתלי לוברט - שיושב בימים אלו שבעה על פטירת בנו. מדובר במודעה שפורסמה גם בידיעות אחרונות וביתד. לייבל'ה מופתע מהחושים המחודדים של חולדאי, שבגילו המתקדם יכול לשקול קריירה של יועץ לענייני חרדים לאחר שהבין שלא מכניסים מודעת אבל לחסיד גור ב'המבשר'.

• ובמעבר ליומון הליטאי 'יתד נאמן', לייבל'ה לא מצא הסבר לנעשה בעיתון מלבד ההשערה שמרבית המערכת יצאה לחופשת 'בין הזמנים', אחרת מתקשה לייבל'ה להבין מדוע מאז שבת 'נחמו' ממחזר 'יתד' סיפורים שפורסמו בעבר בכל השבועונים. זה החל בכתבת ענק על היתום יוסף סגל שחולל את 'חוק סגל' למתן קצבאות יתומים לבחורי ישיבות, והמשיך אמש בראיון עם הסבא ישראל לייכטר ששיכל את נכדו באסון במודיעין עילית, והנהג נחמן שטיצר.








• ואולי בזה היו עסוקים במערכת שברחוב ז'בוטינסקי? ביום שני השבוע דלפה הודעת סמס שבישרה כי משפחת העיתונאי יחיאל סבר הפתיעה אותו במסיבת יומולדת 30. אממה, לייבל'ה שתוכנת האגרון צמודה לכף ידו, בדק וגילה כי רק ביום חמישי יחליף סבר קידומת. לייבל'ה חפר ומצא שמשפחת סבר הפתיעה את חתן האירוע בקפדנות, בשיתוף פעולה של הרעייה עם אחיה בצלאל קאהן מרדיו קול חי, נסגר דיל עם הבוס ממודיעין עילית יעקב גוטרמן, כי האחרון יקרא לדובר לפגישה שהתארכה משום מה, ולבסוף, כאשר שוחרר סבר והגיע לביתו ברמות, כבר המתינו לו שם חברים רבים וקרובי משפחה, ואחריהם כמובן צץ לו גוטרמן עצמו... במהלך הערב הוצגה מצגת בה מברכים רבותיו של סבר הגרמ"ב זילברברג, הגר"י טוביאס, רבני הוועדה הרוחנית, ראש העיר גוטרמן, הבוס מיתד זליג אורלנסקי, חיים ולדר ועוד. לייבל'ה הצליח לעלות על תמונות שדלפו בדרך לא דרך ממכשירו הנייד של הגיס.





• ואפרופו הגיס המוכשר, בצלאל קאהן, נצפה השבוע במסגרת נופש כשהוא מתנדנד בגינה ציבורית. לייבל'ה בטוח הפעם שהנדנוד היה לשם מצוות 'בין הזמנים' ולא לשם מצוות 'בין הפלגים'.





• דודי עושה סדר: הפסקת אש הומניטרית ברדיו קול ברמה עם שוומנפלד. המנכ״ל החדש לקח את המפציץ הזועם שוומנפלד, והפך אותו למרגיע הלאומי, במסגרת תכנית אירוח לילית שלווה ומרגיעה בשם 'סדר שלישי', בה מתארחים פוליטיקאים, אנשי תקשורת, זמרים, יוצרים ועוד. כששוומנפלד מחליט ש'עת לשיר', מי יגיד לו לא? לייבל'ה ביקר והנציח את עדי רן.





• תזכרו איפה קראתם על זה לראשונה: אהוב המדור השדרן דוד חכם בדרך לקאמבק ענק.

• מבצע צוק איתן ממשיך בתקשורת: לאחר שהתראיין לעיתונים כאן דרום, ישראל היום ואתר אייס, השבוע לייבל'ה מצא כי אליהו אליוביץ הופיע גם באתר מאקו. שאפו.





• העיתונאים לבית משפחה ממשיכים להגיע כמו על פי תור למסעדת דייטש, ומסתבר שהשמועה עשתה לה כנפיים גם אצל בכיר דוברי 'העדה החרדית' שנצפה השבוע סועד את ליבו בלב ליבה של הקסבה במאה שערים, תוך שהוא מסדר את פגישותיו הרבות במכשיר החכם.



פינת המוזיקה: יואלי קליין כבר לא מסתיר
• הנגיד היזם אלי קליין, הבונה כמעט את כל ירושלים, הופתע במלון הילטון בדרזדן שבגרמניה כאשר משפחתו הביאה לו עוגה מיוחדת וצמד רעים שרו.





• הלהיט 'ואפילו בהסתרה' אמנם הפך לנחלת הכלל הודות ליואלי קליין ושייע גרוס האגדיים, אבל לייבל'ה משוכנע שזה כבר לא ממש בהסתרה והממון ענה את הכל, כי יואלי התפנק ברכב חדש. לייבל'ה תוהה האם אקו"ם גובה תמלוגים גם מ'מעדני זהבה'.





• ואחרי איציק סודרי, גם הזמר חיים ישראל קיים מצוות 'מחזיר גרושתו' וחגג השבוע את נישואיו במתכונת מצומצמת. לייבל'ה מאחל מזל טוב ובניין עדי עד לנצח נצחים.

• לפני כעשרה ימים יצא האלבום החדש והמדובר של כוכב הזמר החסידי אלי הרצליך "חתן דומה למלך". הרצליך שם את פעמיו לביתו של האדמו"ר מפרמישלאן, שם נכנס אל הקודש פנימה, ושוחח ביחידות עם האדמו"ר. הרצליך הנרגש העניק לאדמו"ר עותק מהאלבום, ובסיום הפגישה זכה לברכה חמה ולבבית.





• המגיש של קול חי, אריאל ברמן, שם את ידו על חנות הבשר כל הקפואים בבני ברק, ונכנס כשותף פעיל. לייבל'ה מאחל לו בהצלחה.

• מינויים: שושי שטוב, אשר ניהלה ביד רמה את מחלקת השיווק ב'מכללה החרדית' בתקופת כהונתו של אריאל דרעי כמנכ"ל המכללה, המשיכה עם דרעי לתפקיד החדש ברדיו 'קול ברמה'. כזכור, דרעי מונה למנכ"ל הרדיו ושטוב מונתה לתפקיד סמנכ"לית השיווק. לייבל'ה משגר ברכת הצלחה לשניהם בתפקידים החדשים.

• יועצת סגן שר הדתות, אידית דרויאן, מונתה כחברה בועדה לקידום אתרי מורשת בראשות מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט.

• מנכ"ל הכנסת בהנחת תפילין: רונן פלוט הגיע לביקור בקומפלקס החסד של עמותת 'יד ביד' בלוד, כשאליו מתלווה איש חב"ד בכנסת לוי אדרעי. הרב יעקב גלויברמן הציג בפני פלוט את פעילות העמותה בסיוע לנזקקים מצפון ועד אילת, ולאחר הפגישה הניח גם תפילין כיאה לאיש חב"ד.





• ואפרופו כנסת והנחת תפילין: הכתב לענייני חרדים והכנסת של ידיעות אחרונות, עקיבא נוביק, נצפה השבוע נושא את עיניו לשמים עטור בטלית ותפילין. לייבל'ה מסופק אם האירוע התרחש בתוך 'זמן תפילה', וכיצד יגיב היריב המר חיים לוינסון?





• משב"קו של הגר"ע יוסף זצ"ל, צבי חקק, נצפה הערב יחד עם בני משפחתו ב'קפה קפה' בנמל תל אביב.

פינת החידות:
‏• מי הוא העיתונאי ואיש התקשורת שהוזמן לסימפוזיון בישיבה בירושלים, ולאחר שלראשי הישיבה נודע שהוא שדרן בקו ‏נייעס מוביל בוטל הזימון. אממה, לייבל'ה גילה כי ההודעה על הביטול הגיעה רק שעתיים לפני האירוע, למזלו של השדרן - ששכח לגמרי מהזימון.

המזהים נכונה יזכו בדקת שיחה ב-1900.

• האירוע: פאנל פוליטי כלשהו, בהשתתפות ח"כ משה גפני.
ההבטחה: גפני מצהיר ש"בקרוב יהיה ח"כ ספרדי בדגל התורה".
התגובה: שותף בפאנל תמה האם אין לדגל נכון לעכשיו ח"כ ספרדי...
השאלות: מי השותף? מי הספרדי? ומתי יגיעו משיח צדקנו ויואב ללום?

• ידיד המערכת החפץ בעילום שמו, ימלא בחודש הקרוב תפקיד בכיר במערכת הפוליטית-דתית. פרטים מלאים בשבוע הבא.
ידיעות סימפוזיון לייבלה רכילות ליל שישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד