י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

10,000 חיילי מילואים יגויסו; יירוט באזור מודיעין

ירי מסיבי לאורך היום לישובי הדרום • מצבו של מוחמד דף עדיין לא ידוע • הלימודים במכללת ספיר בשדרות יתחדשו ביום ראשון

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

 

הממשלה אישרה היום (ה') לגייס 10,000 חיילי מילואים נוספים ממגוון יחידות לוחמות ומפיקוד העורף. השרים אישרו במשאל טלפוני את בקשת צה"ל, כדי לאפשר למערכת הביטחון להגביר את המוכנות.

בתוך כך, חרף הפעילות המוגברת של כוחות הביטחון ברחבי רצועת עזה נורו במהלך היום עשרות רקטות לעבר ישראל, בעיקר לעבר יישובי עוטף עזה. באחד המטחים הבוקר נפצע באורח בינוני גבר בן 35 מרסיסי רקטה שפגעה במבנה באחד היישובים בתחומי המועצה האזורית אשכול. האיש פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא פצוע בכתפו, והועבר שם לחדר הטראומה. ככל הנראה, הוא נפצע בעת שגונן בגופו על ילדים שהיו במקום. אישה נוספת שהייתה במקום הוגדרה נפגעת חרדה. בצהריים התפוצצה פצצת מרגמה בחצר בית ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. לא נרשמו נפגעים, אך נזק נגרם לבית ולכלי רכב שהיה במקום. בשעות הערב נמשך הירי, והטווח התרחב כאשר רקטה אחת יורטה באזור מודיעין.

מכללת ספיר החליטה היום על חזרה מלאה לשגרת לימודים ולבחינות החל מיום ראשון הקרוב ב-24 באוגוסט. המכללה נמסר כי המוסד החינוכי נמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון ופועלת בהתאם להנחיותיהם, תוך לקיחה בחשבון שהמכללה ממוגנת היטב.

לפנות בוקר נרשם הישג לצה"ל ולשב"כ בלחימה ברצועת עזה. זאת, לאחר ששלושת המפקדים הבכירים ביותר של חמאס בדרום הרצועה חוסלו בתקיפת בית בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. השלושה הם ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה.

כמו כן, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום על חיסול בכיר נוסף בזרוע הצבאית של חמאס - מוחמד סנואר, מח"ט חאן יונס שניצל כבר בעבר מניסיונות חיסול של ישראל. עם זאת יש להדגיש כי לא התקבל שום אימות לדיווח הפלסטיני.

אם כן, לאחר שרה"מ נתניהו הבטיח בנאומו אתמול "לכתוש את מפקדי החמאס", ניתן לסכם עד כה כי ביומיים האחרונים ספג הארגון מכות קשות. מלבד ניסיון החיסול של מוחמד דף שגורלו עדיין לא ברור, חוסלו ראש המערך הרקטי של חמאס, אחמד יאסין דאלו; ראאיד עטאר, שפיקד על חטיפת גלעד שליט, על ניסיון החטיפה של סג"מ הדר גולדין ז"ל וסומן כיורשו של אחמד ג'עברי שחוסל במבצע "עמוד ענן"; מוחמד אבו שמאללה, שהיה אחראי על חדירת מחבלי חמאס במנהרות ובירי רקטות לעבר ישראל. הוא כיהן כמפקד הגזרה הדרומית של חמאס בעזה; מוחמד ברהים, בכיר בחטיבת רפיח בחמאס ואחראי על הברחת אמל"ח רב לרצועת עזה; וכן השמועות הלא-מאומתות על חיסול מוחמד סונאר כאמור.

 

חוטף שליט, אדריכל המנהרות: אלה 3 המחוסלים לפנות בוקר
אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" שלחמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת. ביתו של אל-עטאר הותקף במהלך מבצע "צוק איתן", אולם הוא לא נפגע אז. בתחילתו של מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 שהה אל-עטאר סמוך ל"רמטכ"ל" חמאס אחמד ג'עברי בשעה שהאחרון חוסל, אולם הוא לא נפגע באירוע.

ביולי 1994 השתתף עטאר בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים שבו נהרג קצין צה"ל. בספטמבר 2001 הוא תכנן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף אל-עטאר בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.

אמש איים אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, כי הם ישגרו רקטות לעבר שדה התעופה המרכזי של ישראל, ואף קרא לחברות זרות להימנע מנחיתות בישראל ומהמראות ממנה. "אנחנו מזהירים את המטוסים שמגיעים לבן גוריון כי אנחנו נירה ב-6:00 בבוקר", אמר הדובר, אבו עוביידה. למרות האיומים, הבוקר נרשם שקט בנתב"ג והתנועה האווירית שם מתנהל כסדרה.

דובר הזרוע הצבאית גם הזהיר את אוהדי הכדורגל שהמתינו לפתיחת ליגת העל בשבת: "אנחנו נירה למגרשי הכדורגל שלהם ולא לשטחים פתוחים. על הכובשים ועל העולם למלא אחר בקשתינו ולהפסיק את הכיבוש". יצוין כי פתיחת הליגה הייתה צפויה להידחות עוד לפני הודעת חמאס.

חמאס חיסול דף יירוט רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד