ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"מונע כל סיכוי לפשרה"

אופוזיציה מגובשת? ביקורת מבית על לפיד

במפלגת המחנה הממלכתי של גנץ מותחים ביקור על ראש האופוזיציה בגין אופן התנהלותו באשר לניסיונות להגיע להידברות ולפשרה בדבר הרפורמה המשפטית, זאת ברקע דרישתו היום לעצור את החקיקה ל-60 יום | וכך הגיב לקפיצת חברי מפלגתו על השולחנות בוועדת החוקה

אופוזיציה מגובשת? ביקורת מבית על לפיד
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ביקורת במפלגת 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ וגדעון סער נגד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. לדברי מותחי הביקורת לפיד "מונע כל סיכוי להגיע לפשרה". גנץ חושב שהדרישה של לפיד לעצור חקיקה ל-60 ימים חסרת סיכוי ומוגזמת ותאפשר לליכוד להאשים את האופוזיציה בכישלון המגעים. 

בכיר במפלגת 'המחנה הממלכתי' אומר כי עמדת לפיד מסכלת הלכה למעשה את פשרת הנשיא.

למרות הדיווח ב'כאן 11', חזר הערב לפיד על דרישתו לעצור את החקיקה ל-60 ימים והביע חשש שהקואליציה לא רצינית בנוגע לרצון להגיע להידברות.

בריאיון הוסיף לפיד: "צריך להוציא מהכנסת את המהומה מפני שזה מפרק את המדינה הזאת מבפנים. צריך לעשות ועדה נשיאותית שבה יהיה דיון מה עושים עם הפרדת הרשויות, עם מערכת המשפט, ובעיקר מה עושים עם עם ישראל שלא לאט נקרע לגזרים".

בני גנץ ויאיר לפיד השבוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ראש האופוזיציה קרא היום בנאומו בכנסת לעצור את החקיקה ל-60 יום ובריאיון נימק את סיבותיו. "לא מנהלים משא ומתן עם אקדח לרקה. אם הם לא עוצרים, סימן שהם לא מתכוונים ברצינות אלא רק משחקים משחק יחסי ציבור". לדעתו הדיון לא נעשה ברצינות, מכיוון שאין שום שיח עם גורמים מקצועיים: "לא שאלו את ראשי מערכת הביטחון מה ההשפעות הביטחוניות, לא שאלו את ראשי המערכת הבנקאית מה ההשפעות הכולכליות. עדיין לא ניהלו דיון אמיתי עם בית המשפט העליון".

לטענתו, כל התהליך נעשה תוך דריסה של הצד השני: "אני שומע את הקואליציה אומרת אנחנו יכולים לעשות כל מה שמתחשק לנו מפני שניצחנו בבחירות. זה שאתה מנצח בבחירות לא אומר שמותר לך להגיד לנשים להישאר בבית, לא אומר שמותר לכל אנשי ש"ס לעבור באור אדום".

על ח"כי 'יש עתיד' שטיפסו על השולחנות בוועדת חוקה ביום שני האחרון, אמר לפיד: "אני מסרב להתנצל על זה. זה לא דיון אקדמי. כשאנשים בוער בהם אז לפעמים הם יכולים להגיב ככה".

יאיר לפיד בני גנץ המחנה הממלכתי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד