י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קרוב ל-30 אלף השתתפו באירועי הקיץ של אלעד

לפי הערכות המשטרה, השתתפו בסך הכול כ-30 אלף ילדים ומבוגרים בסדרת אירועי הקיץ שקיימה עיריית אלעד

קרוב ל-30 אלף השתתפו באירועי הקיץ של אלעד

הצלחה חסרת תקדים לאירועי שבוע הקיץ והנוער שהפיקה לשכת ראש העיר אלעד יחד עם מחלקת התרבות העירונית. מסיכום של אירועי הקיץ שנערך, עולה כי כ-30 אלף ילדים ומבוגרים השתתפו בכלל האירועים שהתפרסו על פני יותר משבוע.

על פי הערכות המשטרה, מידי יום במהלך שלושת הימים בהם נערך ההפנינג המרכזי ב'אמפי פארק המרכזי', הגיעו למקום כשמונת אלפים ילדים ומבוגרים. החל מהשעה ארבע אחר הצהריים נפתחו מתקני הלונה פארק, שכללו מגוון גדול של מתנפחים ומתקנים חשמליים. הילדים התרוצצו בין הרכבת החשמלית, לקרוסלה המסתובבת ונהנו מחוויית הסימולטור המשוכלל, והממוזג, שניצב בפינת הפארק.

לקראת השעה שמונה בכל ערב, הגיעו כולם אל המתחם המרכזי, שם נערכו הצגות ומופעים חינוכיים מידי יום. ביום שלישי התבצע המחזמר "שומר הסיפורים" של שולי רנד יחד עם הזמר ישי לפידות, ביום רביעי מופע לוליינים מרתק של ערן לביא והמופע המרתק של ר' יוסל'ה אייזנבך, וביום חמישי ההצגה "כנגד כל הסיכויים" של עופר הלוי. ההמונים מילאו את כל מדרגות הישיבה, כצפוי מראש. לשם כך נערכה העירייה מוקדם והציבה שני מסכי ענק שאפשרו לעוד מאות לראות את ההצגות משטחים נוספים בפארק.

יצויין כי כל האירועים התבצעו תוך הפרדה מלאה ושמירה על גדרי הצניעות המחמירים, כשעשרות מאבטחים וסדרנים שסבבו בפארק, שמרו על שמירת הכללים.

ראש העיר ישראל פרוש, שאמר לנוכחים כי הוא התעקש לקיים את האירועים למרות פרק הזמן הקצר שנותר בשל המצב הבטחוני, הוסיף כי "ילדי העיר לא אמורים להפסיד פעילות בגלל הטילים של החמאס".

חלק נוסף באירועי הקיץ, היו הצגות והקרנות רבות של מופעים, חיים ומוקלטים, שהתקיימו לתושבות העיר ולכל הגילאים. באירועים הללו השתתפו אלפי נשים, נערות וילדות. אירועים אלה נמשכו כשבועיים, כאשר על פי ההערכות, השתתפו באותם אירועים שנערכו באולם העירוני ברחוב אבטליון, כאלפיים וחמש מאות נשים.

כמו כן התקיים, בשיתוף עם מרכז חוגים מופע מרתק של כלבים מאולפים, בהשתתפות כאלף ילדים בכל אחד משני המופעים שהתקיימו.

שני אירועים יחודיים נערכו בשעות הלילה, כשעיריית אלעד, קרן קימת לישראל ונאמני יער אלעד, קיימו סיורים מיוחדים ביער אלעד, (יער קולא). במהלך הסיור, שיצא מ"חניון אבישי" שבפאתי העיר, הכירו המסיירים את היער מזוויות מיוחדות, ולמדו על מערכות הכוכבים, קיימו תצפיות לילה ביער ולמדו על הכרת השטח.

מנהל המחוז במשרד החינוך, רפי דהן, שהעניק תקציב מיוחד לשבוע הילדים והנוער, השתתף באחד הימים במופע, ולא הסתיר את התפעלותו מהארגון וההשתתפות הפעילה. "תקצבנו 56 רשויות השנה לפעילויות דומות, והייתי בלא מעט אירועים", אמר, "אבל כזה דבר עוד לא ראיתי. זו עיר תוססת, עם עשיה מדהימה, ואני שמח לעזור לכם. אני מבטיח שנמשיך לסייע לכם ככל יכולתנו", הצהיר.

ראש העיר, ישראל פרוש, הזמין אותו לקבלת תעודת הוקרה, וברך את התושבים הרבים שהגיעו להשתתף באירועי שבוע הילדים והנוער. "זו החלטה אצלנו", אמר, "לקדם ולהרחיב את אירועי התרבות העירוניים, במועדים שונים ובהזדמנויות רבות". הוא הודה למשרד להגנת הסביבה על הסיוע במימון חלק מהפעילות באירועי הקיץ, למנהל מחלקת התרבות, ברק שטיגליץ שעמל רבות להפקת האירועים, וליחיקם גמליאל, יועצו לענייני נוער, שעמל אף הוא במסגרת פעילות הנוער.

מנהל מחלקת התרבות, ברק שטיגליץ, אומר כי "הופתענו מכמות המשתתפים שהגיעה, למרות שלא הספקנו יותר מידי לפרסם את האירועים. זה מראה על הביקוש הרב שיש לאירועים כאלה, ונותן לנו כוח לעבוד על האירועים הבאים".

בסיכום שבוע הנוער והילדים אומר ראש העיר כי "אני שמח שהיתה לנו סייעתא דשמיא, והצלחנו להפיק את האירועים הללו בפרק זמן יחסית קצר. שמענו מהתושבים ומהילדים עד כמה הם צריכים את האירועים הללו, ובעז"ה נמשיך להשקיע באירועי התרבות האלה, ונקיים עוד הפעלות רבות. כבר בימים אלה אנחנו עובדים על תוכניות לימי חג הסוכות, והיד עוד נטויה".
נוער פעילות מקומי פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד