י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אצל ילדי משפחת פאלי

ראש הישיבה בדמעות: "אחי היחיד נרצח לי מול העיניים על ידי ערבי"

רה"י הגרמ"צ ברגמן מזקני חברי מועצג"ת הגיע אמש לאוהל האבלים בבית משפ' פאלי | רה"י חשף בפני הילדים סיפור מצמרר, שאחיו היחיד נרצח ע"י נהג ערבי בסמוך לקבר רחל בעודו בן 3 | "אני לא מרגיש טוב אבל הרגשתי שאני מוכרח לבוא לספר לכם את הסיפור שגם אני הייתי בזה". צפו

ראש הישיבה בדמעות: "אחי היחיד נרצח לי מול העיניים על ידי ערבי"
הגרמ"צ ברגמן בניחום אבלים אצל משפ' פאלי צילום: באדיבות המצלם

רגעים מרטיטים ומרגשים היו בעת ניחום האבלים בבית משפחת פאלי אתמול (רביעי), בעת שהגיע ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן לאוהל ניחום האבלים, שם חשף בפני הילדים, באופן נדיר וחריג, סיפור לא ידוע מתולדות חייו, משנות ילדותו.

ראש הישיבה, תיאר בהתרגשות רבה, בפני הילדים, הכיצד אחיו היחיד, נרצח בידי ערבי בן עוולה, לנגד עיניו ובני משפחתו בעת שהלכו להתפלל על קברה של רחל אמנו ע"ה.

בסוף דבריו התפלל ראש הישיבה הגרמ"צ, לרפואת אבי המשפחה, הרב אברהם נח בן יהודית לרפו"ש. וברך את הילדים, תוך שהוא מציין בשם מורו רבו מרן בעל החזון איש, כי בזכות הייסורים יזכו לתורה.

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מדברי ראש הישיבה:

"אני רוצה לספר לכם סיפור. וזה הסיפור זה איתי לבד. זה סיפור בערך מן הסתם קרוב לתשעים שנה".

"כשהייתי ילד, היה לי גם אח, היינו שני אחים, קראו לו נחום. לפני ראש השנה, אבא ואמא שלי לקחו אותנו לקבר רחל, זה היה יומיים לפני ראש השנה. והיינו שם בקבר והתפללנו, ואחרי זה יצאנו מהקבר, הייתה שם מדרכה, וחיכינו שיבוא אוטו לקחת אותנו חזרה לירושלים, פתאום הגיע אוטו עם ערבי הוא לא נסע מהר, נסע לאט, וכשהגיע על יד המדרכה עשה סיבוב, ואח שלי הקטן הוא היה בן שלוש, אז הוא דרס אותו, והוא ברח, הערבי".

"אבא שלי לקח את אחי הקטן על הידיים, היה מלא דם, והיה שם איזה מישהו שהיה לו אוטו קטן וההוא נתן לו להיכנס, עם כל הדם. אמא שלי רצתה גם להיכנס, לא היה מקום, והוא סגר את הדלת ונסע לבית לחם, שם אמרו שיש בית חולים, אז אמא שלי הלכה רגלי לבית לחם. אח שלי נפטר, ואנשים שעמדו שם גם כן ראו את המספר של האוטו, והם ראו איך שהוא בכוונה עשה סיבוב ודרס אותו".

"היו שם גם אחיות שלי ושל אמא שלי, אז הם לקחו אותי חזרה לירושלים. כשבאנו לירושלים, ארך זמן עד שהגיע האוטו, אח שלי כבר שכב על הארץ עם נרות".

"אני זוכר שאבא שלי קנה שם בשביל בית הכנסת, היה שם בית כנסת בבתי אונגרין בירושלים, זה סיפור קרוב למאה שנה, הוא קנה מין מנורה, חשמל, והוא כתב על זה את השם של אחי, והוא כתב שהוא נהרג בידי פושעים. אני לא יודע מה שקרה, זה אני זוכר, שזה התפוצץ, אני לא יודע אם למחרת, התפוצץ החשמל".

"אני לא זוכר מי היה, אמר שבשבילו לא צריכים לעשות זיכרון - הוא קדוש, לא צריך שום זיכרונות".

"מה אני אגיד לכם בשביל זה שאני מספר לכם, האחים שנהרגו על ידי הזדים, הם לא צריכים שום תיקונים הם הרי קדושי עליון".

"וכל ההורים כל המשפחה הסובלת יסורים, אני זוכר שאומרים בשם החזון איש, שיסורים זה התקרבות לקב"ה ועל ידי כך זוכים לתורה, ע"י יסורים. הקב"ה יעזור לכם שלא תדעו מעגמת נפש ומיסורים ותזכו מכל ההתקרבות לקב"ה על ידי יסורים תזכו לתורה ויראת שמים. והקב"ה יחזק אתכם".

"והאבא הרב אברהם נח בן יהודית שה' ישלח לו רפואה שלה מן השמים לרמ"ח אבריו ושס"ה גידיו ושיזכה שיוכל עוד להגיד בשורות טובות, ויזכה להרבה נחת ממכם וכל המשפחה תבנה בס"ד".

"זכיתם להיות מקום שקדושי עליון היו, אני לא כל כך מרגיש טוב אבל הרגשתי שאני מוכרח לבוא ובפרט לספר לכם את הסיפור שגם אני הייתי בזה".

לאחר מכן פנה ראש הישיבה באופן מיוחד, אל עזרת הנשים שם מסר דברי תנחומים לאם המשפחה הגב' דבורי פאלי, ואמר לה שהיא זכתה להיות אכסניה לקדושי עליון.

הרב מאיר צבי ברגמן יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד