כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בפעם ה-15

המדינה דורשת דחייה בתיקון חוק הגיוס לאחר העברת התקציב

בניגוד להסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות, המדינה מגישה בפעם ה-15 בקשה לדחיית תיקון חוק הגיוס עד לסוף מושב הקיץ הקרוב

המדינה דורשת דחייה בתיקון חוק הגיוס לאחר העברת התקציב
לשכת הגיוס בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם ה-15: המדינה מבקשת מבג"צ הארכה נוספת בהעברת חוק הגיוס, בניגוד להתחייבות הקואליציונית לחוקק את החוק קודם התקציב, המדינה מבקשת הארכה לסוף מושב הקיץ.

כזכור, לפני כשש שנים ביטל בג״צ את הסדר חוק הגיוס בנימוקי שיוון, והעניק לממשלה ולכנסת הזדמנות לתיקון חוק הגיוס עד לביטול ההסדר המעניק דחייה לבחורי הישיבות מגיוס לצה״ל. מאז המדינה ביקשה 14 דחיות בהעברת החוק.

בבקשת הדחייה ה-15 נכתב: "בהסכמים הקואליציוניים קיימת התייחסות למועד העברת התקציב לשנת 2023, אשר חל ביום 29.5.2023, כמועד המיועד להשלמת החקיקה", לפיכך, "ומתוך כוונה, כאמור, לקדם הסדר חלופי לחוק שירות ביטחון, בלוחות זמנים קצרים, ומצד שני ההבנה כי מדובר יהיה, ככל הנראה, בהסדר משפטי מורכב שיחייב גם זמן עבודה ובחינה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בהכנתו לקריאה שניה ושלישית - עמדת שר הביטחון היא כי נדרשת ארכה בת כחמישה חודשים וחצי, עד ליום 31.7.2023, תום כנס הקיץ של הכנסת, לשם השלמת הליך החקיקה".

כאמור, הדחייה היא בניגוד להסכמים, "בקשה זו מוגשת כאמור כחודש וחצי לאחר השבעתה של הממשלה ה-37", לנוכח האמור כותבים המדינה, "תכלית הבקשה הנוכחית, היא ליתן בידי הממשלה שהוקמה לפני כחודש וחצי, פרק זמן נוסף להידרש לסוגיה ולפעול מול הכנסת לשם השלמת הליך החקיקה בסוגיה הרגישה שבנדון".

הבקשה היא שבית המשפט יורה על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלות פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון, שנוסחו בעקבות תיקון 21, תידחה עד ליום 31.7.2023 בעוד 5 חודשים

חוק הגיוס דחייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד