כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תפסו מחסה

אזעקות בקייב בעת שהשר כהן ביקר במקום

בסיום ביקורו של שר החוץ אלי כהן באתר ההנצחה בבאבי יאר שם קבורים עשרות אלפי יהודים שנרצחו בשואה, נשמעו אזעקות צבע אדום ברחבי קייב. הרב הראשי: "זה לא משנה ימני או שמאלני, הנאצים לא הבחינו בין יהודים, הם הרגו את כולם, אנחנו צריכים להיות באחדות"

אזעקות בקייב בעת שהשר כהן ביקר במקום
שר החוץ בביקורו בבאבי יאר צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

במקביל לפגישות המתוכננות, שר החוץ אלי כהן הגיע יחד עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, והרב הראשי לאוקראינה הרב משה ראובן אסמן לטקס של הקהילה היהודית לזכרם של עשרות אלפי היהודים שנרצחו במהלך השואה בגיא ההריגה באבי יאר. טקס הזכרון ליהודי אוקראינה, נפתח בנטיעת עץ בחורשה הסמוכה לאנדרטה על ידי השר, שגריר ישראל והרב הראשי אסמן.

במהלך הטקס נשא הרב אסמן מסר של אחדות ופיוס לעם בישראל," כל עם ישראל אחים, זה לא משנה ימני או שמאלני, הנאצים לא הבחינו בין יהודים הם הרגו את כולם, אנחנו צריכים להיות באחדות". לאחר מכן אמר הרב הראשי קדיש לזכר הקדושים.

קודם לביקור באתר ההנצחה ביקרו שר החוץ והרב הראשי בביתה של קשישה ניצולת שואה, שנעזרה ע"י הקהילה היהודית בראשות הרב, היא הביעה את רצונה לעלות לישראל.

שר החוץ אלי כהן בביתה של ניצולת שואה עם הרב אסמן

בדרך למעונו של שר החוץ האוקראיני אזעקת צבע אדום פילחה את חלל האוויר והמשלחת נאלצה לתפוס מחסה, "גם בעת ביקורו של השר האזעקות לא מפסיקות", אמר הרב אסמן לנוכחים במקום.

מלחמת העולם השניה מלחמת אוקראינה רוסיה אלי כהן הרב משה אסמן אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד