כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סיפור טראגי

למעלה מ-1,300 תורמים לאלמנה: "לא ציפינו לכזאת הירתמות"

סיפורו הטראגי של הרב יוסף עוזיאל כהן ז"ל, שהכיר את התורה והמצוות כנער, בעת שהסתובב בביתו של מרן הגר"ד פוברסקי זצ"ל, הכה הדים • למעלה מ-1,300 יהודים יקרים פתחו את לבם ותרמו למשפחה • עוד אלפים רבים תרמו למגבית בבתי הכנסת, והמשפחה הנרגשת מודה: "זה מפתיע, מרגש, ובעיקר מנחם ומחמם את הלב"

למעלה מ-1,300 תורמים לאלמנה: "לא ציפינו לכזאת הירתמות"
הלווית הרב עוזיאל כהן צילום: באדיבות המצלם

משפחתו של האברך הצדיק רבי יוסף עוזיאל (יוסי) כהן מבני ברק, לא יודעת את נפשה. בימי השבעה לאחר פטירתו המה הבית ממנחמים, וכעת, אחרי שקמו מהשבעה, הם מגלים שבזמן שהם התאבלו על אביהם, היו מי שדאגו להם והקימו קרן עזרה וסיוע עבורם.

ארבעה יתומים הותיר אחריו הרב יוסי כהן, ארבעה יתומים שהגדול בן 17 והצעיר כבן 12. הם נשארו יחד עם אימם, אויראן, אלמנה שבורה ורצוצה שנאלצת להתגבר על האבל והכאב, כדי להמשיך בגידול הילדים האהובים שלה.

כדי לתרום ליתומים והאלמנה של הרב יוסי כהן>>>

הרב יוסי כהן היה מחשובי האברכים בישיבת 'נתיבות עולם' שבבני ברק. לשם הוא הגיע לאחר תהליך של חזרה בתשובה, אותו החל כנער צעיר. אמו היתה עובדת כעוזרת בית בביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, והוא היה מתלווה אליה לעבודה מעת לעת.

מרן הגר"ד פוברסקי הבחין בו, וראה את היהלום הנוצץ שמסתתר בתוכו. הוא קירב אותו, הרעיף עליו אהבה, והחל לחשוף אותו לחיי תורה ומצוות.

דמותו האבהית והרחימאית של ראש הישיבה זצ"ל, שבתה את לבו של הנער שהחל להתוודע יותר ויותר לתורה ולמצוותיה, עד ששב בתשובה שלמה, והיה לתלמיד חכם מופלג הלן בעומקה של הלכה וממית עצמו באוהלה של תורה.

לפני 12 שנים עבר ניתוח בריאטרי כדי להתפטר מעודף המשקל ממנו סבל מאוד, אבל הניתוח הסתבך קשות, ומאז הוא הפך לנכה. מצבו הלך והחמיר עד שלמרבה הצער השיב נשמתו ליוצרה כשהיא מזוככת בייסורים קשים, ובשנים ארוכות של לימוד תורה בהתמדה, מתוך דחקות ועוני מחריד, ובצלם של ייסורים קשים ומרים.

לאורך השנים נשמר הקשר בין שמפחת כהן ובין משפחת פוברסקי, וכשנפטר הרב יוסף ז"ל, מיהרו בני משפחת פוברסקי לבוא לעזרת האלמנה וארבעת היתומים, והקימו את הקרן בעידודו הנלהב של מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שהיה לו קשר קרוב מאוד עם הרב יוסף עוזיאל ז"ל.

המשפחה מתגוררת בשכירות, הם חיים בדוחק ובעוני. היכולות נמוכות מאוד, הם נהנים מתמיכה קבועה של קופת העיר מזה שנים, בגלל המצב הכלכלי הקשה וחוסר היכולת של ההורים לעבוד ולפרנס את ילדיהם.

כשקמו מהשבעה וגילו שנערכת עבורם מגבית נרחבת ויהודים רבים כל כך תרמו למענם, לא יכלו בני המשפחה להכיל את ההתרגשות הרבה: "זה מאוד הפתיע אותנו, לא ציפינו לכזאת התגייסות והירתמות למעננו. זה מאוד מאוד מרגש, ובעיקר מנחם ומחמם את הלב, כשאנחנו יודעים שעם ישראל נמצא איתנו, עוטף אותנו באהבה אחרי הטרגדיה הנוראה שחווינו, זה מאוד מקל על הכאב ועל הסבל, כשאנחנו יודעים שיש לנו אומה שלמה שעומדת מאחורינו ותומכת בנו בכל הכח".

כדי לתרום ליתומים והאלמנה של הרב יוסי כהן>>>

קופת העיר עוזיאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד