כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רק בת 10

כל מה שידוע על בתו של הרודן מצפון קוריאה

"הבת הראשונה" של צפון קוריאה נראית פתאום בכל מקום. בנובמבר האחרון היא יצאה לצפות בטילים בליסטיים בין-יבשתיים עם אביה, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. החודש היא הופיעה פעמיים בחגיגות לרגל יום השנה של הצבא הצפון קוריאני הגדול שנראה מרשים מאוד | האם היא תהיה היורשת? ועד כמה הצגתה חריגה לשושלת המפורסמת?

כל מה שידוע על בתו של הרודן מצפון קוריאה
קים ג'ונג און צילום: pixabay

"הבת הראשונה" של צפון קוריאה: כל מה שאנחנו יודעים על קים ג'ו אי, בפרופיל מעניין שפורסם ב'וושינגטון פוסט'. היא נראית פתאום בכל מקום. בנובמבר האחרון היא יצאה לבחון טילים בליסטיים בין-יבשתיים עם אביה, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. החודש היא הופיעה פעמיים בחגיגות לרגל יום השנה של הצבא הצפון קוריאני.

הבת הראשונה נחקקה עוד יותר בפולחן האישיות המשפחתי, כאשר צפון קוריאה פרסמה שמונה בולי דואר המנציחים את שיגור הטיל של נובמבר - בחמישה מהם מופיעה ה'יורשת'. הפרסום שניתן לילדה מהמשפחה השלטת היא שינוי גדול עבור צפון קוריאה. אבל שוב, קים ג'ונג און פרץ מהתבנית הדיקטטורית שהציבו סבו, מייסד צפון קוריאה קים איל סונג, ואביו, קים ג'ונג איל. קים איל סונג לא הציג את בנו לציבור עד שקים ג'ונג איל היה באמצע שנות ה-20 לחייו, עכשיו הנכד מציג את הבת בת ה-10 לעיני כל העולם.

למרות שקים ג'ונג איל הכריז על בנו כדור השלישי של שושלת קים שינהיג את צפון קוריאה ב-2009, הפרסום הרשמי של היורש לא נחשפה לציבור הצפון קוריאני רק בספטמבר בשנה שלאחר מכן. גילו של קים ג'ונג און, רק בן 26 באותה תקופה, עמד להיות בעיה בחברה שדבקה בעקרונות הקונפוציאניים המכבדים את הזקנים (והפטריארכיה).

לרודן הנוכחי לא היו הסתייגויות כאלה. הוא לקח איתו את בתו בת ה-10 לאירועים צבאיים חשובים, מה שעורר ספקולציות שהוא מנחה אותה להיות מנהיגת הדור הבא. אנליסטים אומרים שעדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות נחרצות. אבל הנה מה שאנחנו יודעים עד כה על בתו השל מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און.

שמה לא פורסם בצפון קוריאה, היא כונתה רק כ"בת אהובה" או "בת מכובדת" של קים ג'ונג און. רשויות המודיעין של דרום קוריאה זיהו את הילדה בשם, קים ג'ו אי. ג'ו אי נחשבת לילדם השני של קים ג'ונג און ורי סול ג'ו, לפי גורמי מודיעין שלדרום קוריאה.

על פי ההערכות, יש לה אח גדול, יליד 2010, ואח צעיר יותר יליד 2017, לא ברור האם השניים בנים או בנות, אם כי בתקשורת בחו"ל פורסם כי מדובר בשני בנים. אבל כמו בהרבה דברים על צפון קוריאה, זה רק ניחוש המבוסס על דוחות מודיעין דרום קוריאני - שלא תמיד יש להם קשר עם עובדות, כך מציין ה'וושינגטון פוסט'.

היכן היא לומדת?

האם היא הולכת לבית הספר? גם את זה אנחנו לא יודעים. לקים ג'ונג און ולאחיו היו מורים פרטיים בזמן שגרו בפיונגיאנג, במקום ללכת לבית הספר. אבל כדי להעניק להם חוויה של "חיים נורמליים", קים ג'ונג איל שלח את ילדיו לבית הספר בשוויץ במשך כמה שנים במהלך שנות העשרה שלהם - כולם בשמות בדויים. אך נראה כי קים ג'ונג און מנתק את האופציה הזו עבור בתו בכך שהוא מגלה את פניה בגיל כה מוקדם.

צפון קוריאה קים ג'ונג און שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד