כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא תשרוד יותר מ-80 שנה"

"מלחמת אזרחים": נסראללה נאם בווידאו והתייחס למצב הפנימי בישראל

מנהיג חיזבאללה התייחס לסערה הציבורית בעקבות הרפורמה המשפטית ואמר: "אנו שומעים שיח מנשיא הישות וראשי ממשלה לשעבר שמדברים על מלחמת אזרחים ועל שפיכות דמים". הוא הוסיף כי קיימות התארגנויות של קבוצות בישראל אשר מתכננות לעזוב את הארץ 

"מלחמת אזרחים": נסראללה נאם בווידאו והתייחס למצב הפנימי בישראל
נסראללה בנאום הערב צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (חמישי) בנאום ששודר במסכי ענק בבירות לרפורמה במערכת המשפט שיוצרת קרע בחברה הישראלית ואמר כי המצב הפנים ישראלי חסר תקדים. לדבריו, "הממשלה השוטה בישראל דוחפת לשתי התנגשויות גדולות – התנגשות פנימית בתוך ישראל והתנגשות עם הפלסטינים שתתרחב לאזור".

נסראללה ציין כי בפעם הראשונה מאז הוקמה שומעים בישראל על אפשרות שתפרוץ מלחמת אזרחים: "אנו שומעים שיח מנשיא הישות וראשי ממשלה לשעבר לפיד, בנט, אולמרט, ברק ושרי ביטחון לשעבר וגנרל שמדברים על מלחמת אזרחים ועל שפיכות דמים ושאין פתרון לאתגרים שמציבה הממשלה החדשה".

נסראללה הוסיף כי קיימות התארגנויות של קבוצות בישראל אשר מתכננות לעזוב את הארץ ולחזור למקומות מהם באו: "חלק מהם חוזרים לארצות הברית. מדברים על מכשול ה-80 שנה שהמדינה לא תשרוד יותר מזה". נסראללה הביא גם את דברי נשיא המדינה הרצוג שאמר, "כולנו מודאגים לגבי מדינת ישראל. חבית הנפץ עומדת להתפוצץ". לטענת נסראללה האמון של הציבור בצבא, בהנהגה המדינית וגם במערכת המשפט אבד: "האיום הכי גדול עלינו באזור, אינשאללה, לא ישלים את ה-80 שנה". 

נסראללה הבהיר במקביל כי בחיזבאללה לא מוכנים להתמהמהות של חברות הגז במים הלבנוניים. זאת ברקע הסכם סימון הגבול הימי עם ישראל. הוא אמר: "שמעתי שישראל החלה להוציא גז ונפט מכריש. אם מישהו חושב שיתמהמהו בנושא הוצאת הגז מהמים הלבנוניים ונגלה ששיחקו על חשבון הלבנונים - לא נאפשר להוציא נפט וגז מכריש".

חסן נסראללה הרפורמה המשפטית מלחמת אזרחים מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד