כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צעד משמעותי ביחסים

לאחר 16 שנה: טיסה מסחרית ראשונה של חברה ישראלית לטורקיה

לאחר 16 שנה שבהן נאסר על חברות ישראליות לטוס לטורקיה המריאה הבוקר מנתב"ג טיסה מסחרית ראשונה לאיסטנבול | השקתו מחדש של הקו לאיסטנבול היא צעד משמעותי ביחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין תורכיה וישראל, ותתרום לחיזוק היחסים בין המדינות

לאחר 16 שנה: טיסה מסחרית ראשונה של חברה ישראלית לטורקיה
מטוס ישראייר, אילוסטרציה צילום: משה שי פלאש 90

בצילו של האסון הכבד שפקד את תורכיה ובתחושות חזקות של סולידריות, המריאה הבוקר (חמישי) מנתב"ג טיסה מסחרית ראשונה לאיסטנבול, לאחר 16 שנה שבהן נאסר על חברות ישראליות לטוס לטורקיה

השקתו מחדש של הקו לאיסטנבול היא צעד משמעותי ביחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין תורכיה וישראל, ותתרום לחיזוק היחסים בין המדינות.

על הטיסה של חברת ישראייר, הועלה גם ציוד הומניטרי ותרומות מזון וביגוד חם לניצולי רעש האדמה הקשה שפקד את טורקיה, אשר הוטסו על ידי החברה ללא תשלום. ישראייר תפעיל 5 טיסות שבועיות לאיסטנבול.

באירוע לציון הטיסה ההיסטורית, שהתקיים הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, נכחו שרת התחבורה מירי רגב, השגריר הטורקי, נציגי משרד החוץ, רשות שדות התעופה, הנהלת נתב"ג וישראייר. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הביעה בשמה ובשם ממשלת ישראל את תנחומיה לעם הטורקי על האסון הכבד, ואמרה כי ישראל מסייעת ותמשיך לסייע לניצולים בכל הדרכים.

"דווקא על רקע האסון הקשה שפקד את טורקיה לאחרונה," אמרה השרה רגב, "השקת הקו הישיר מנתב"ג לאיסטנבול מחזקת את השותפות והקשר בין שתי המדינות. אני מברכת על האירוע ההיסטורי של חידוש הטיסות הישירות של חברת תעופה ישראלית לטורקיה, לאחר 16 שנים. אני בטוחה כי טיסות אלו יגבירו את שיתופי הפעולה הכלכליים ויגדילו את מספרי התיירים בשני הכיוונים, ויתרמו לתחרות ולהורדת המחירים לצרכן הישראלי."

השרה רגב הוסיפה כי "חידוש הטיסות התאפשר על רקע המהפך שהחל עם הסכמי אברהם בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחוללו שינוי במפת היעדים ובהם דובאי, שארם א-שייך, מרוקו ואולי בקרוב סעודיה. אנו מקבלים בקשות משרי תחבורה ממדינות נוספות באירופה ובאפריקה, לפתיחת קווים ליעדים חדשים."

"טורקיה היא יעד אהוב על הקהל הישראלי. אנחנו מדינות שכנות ויש לנו הרבה במשותף. אני מקווה שנתרחב ליעדים נוספים בתוך טורקיה, נמשיך לחזק את הקשר בין העמים ובין המדינות, ונמצא את הדרכים להתגבר על המחלוקות לפתח את הקשרים בין המדינות בכל התחומים: ביטחון, חקלאות, תחבורה, כלכלה, תיירות והייטק."

יו"ר רשות שדות התעופה יצחק (ג'רי) גרשון, אמר כי "משימתנו היא לחבר את אזרחי ישראל לעולם ואת אזרחי העולם לישראל. החיבור בין אנשים לאנשים ממקומות שונים, מתרבויות שונות מעצים את ההבנה ביניהם ומקרב את השלום. השקת הקו לטורקיה, ימים אחרי האסון שנורא שפקד את העם הטורקי כאשר המשלחת שלנו שם עדיין עושה הכל לסייע ולהציל חיים, מבטאת יותר מכל את הערכים המשותפים ואת חשיבות הקשר בין המדינות".

 

טורקיה ישראל מטוסים טיסות נתב"ג שדה התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד