כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יוכל לשוחח עם נתניהו

דיווח: המכשול המרכזי שעיכב את הרפורמה בתקשורת הוסר

היועמ"שית שיגרה לשר קרעי מכתב עם כניסתו למשרד התקשורת שבו נאמר כי, אסור לו לדבר בעניינים רגולטוריים שקשורים למשרד התקשורת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו או עם מי מטעמו. כעת, המשנה גיל לימון אישר לשר לדבר עם נתניהו על הרפורמה בתאגיד ובשוק התקשורת והיא תצא לדרך ככל הנראה בקרוב

דיווח: המכשול המרכזי שעיכב את הרפורמה בתקשורת הוסר
בנימין נתניהו ושלמה קרעי צילום: באדיבות המצלם

שר התקשורת שלמה קרעי נחוש לקדם את הרפורמה שלו בתקשורת, וחלקים ממנה יקודמו כבר בזמן הקרוב. זאת על אף דחיית מסיבת העיתונאים שבו היה אמור להציג את התוכנית. האיסור על קרעי לשוחח על קידום הרפורמה בתאגיד השידור עם ראש הממשלה נתניהו - הוסר. אי לכך, היא תצא לדרך ככל הנראה בקרוב. כך דווח ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, לצד הבקשה של בכירים בממשלה לחכות עם הרפורמה בתאגיד לאור ההתמקדות ברפורמה המשפטית, הגורם העיקרי שכנראה עיכב את הרפורמה כולה נחשף כעת. מתברר, כי עם תחילת תפקידו של קרעי כשר תקשורת, היועמ"שית לממשלה גלי בהרב-מיארה שיגרה מכתב, ובו הבהירה כי אסור לו לדבר בעניינים רגולטוריים שקשורים למשרד התקשורת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו או עם מי מטעמו, לרבות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובעלי תפקידים במשרות אמון בלשכתו של נתניהו.

במכתב היא מפרטת כי בשל הסדר ניגוד העניינים של נתניהו משנת 2020, לאור המשפט שמתנהל בעניינו, אסור להם לדבר על עניינים רגולטוריים של משרד התקשורת. כמו כן אם יש נושא שהם רוצים לדבר עליו, הם צריכים לפנות לקבל אישור מהיועמ"שית או מהמשנה ליועמ"שית.

ההוראה שלה הקשתה על קרעי לקדם את הרפורמה לאור הרצון שלו ושל נתניהו להיות מתואמים. כעת, כאמור, השר קרעי ביקש כבר לפני כחודש מהיועמ"שית לדבר עם נתניהו בעניין הרפורמה בשידורים, הכוללת עיסוק בתקציב התאגיד, עיסוק בחטיבת החדשות, עיסוק בנושא פתיחת שידורי הרדיו לתחרות שקשור גם לתאגיד, וכן גם לדבר עם נתניהו על נושאים נוספים שקשורים ברפורמה בתקשורת כמו שינוי חוק השידורים שעוסק בסגירת הרשות השנייה, שידורי פרסומות ועוד.

לאחר עיכוב ממושך, קיבל אתמול קרעי מענה מהיועמ"שית באמצעות המשנה גיל לימון: "לאחר בחינה מול הגורמים הרלוונטיים במשרד, לא מצאנו כי מתקיימת זיקה ישירה בין הנושאים שפורטו במייל מטה – שינויי אסדרה בפעילות תאגיד השידור ושינויי אסדרה בתחום השידורים – לבין ההליך המשפטי המתנהל בעניינו של ראש הממשלה. משכך, אין מניעה ממעורבות של ראש הממשלה בקידום נושאים אלו ומשיח של השר עמו באותם נושאים". לאחר הסרת המכשול הזה, קרעי ישוחח על קידום הרפורמה עם ראש הממשלה נתניהו והיא תצא לדרך ככל הנראה בקרוב, כאמור.

שלמה קרעי בנימין נתניהו משרד התקשורת גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד