כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דו"ח ארגון הכלכות המפותחות

אזהרה לישראל: "עצמאות המערכת המשפטית חיונית לביצועי הכלכלה"

ה-OECD, ארגון הכלכלות המפותחות, יפרסם אזהרה חריגה לישראל על רקע הרפורמות המשפטיות בדו"ח אודות הכלכלה הישראלית שיפרסם. עוד פורסם בדו"ח שהועבר לעיון והערות מצד משרד האוצר, כי "בישראל, רמות השחיתות זינקו בשנים האחרונות והן גבוהות מאלו שבשאר מדינות ה-OECD"

אזהרה לישראל: "עצמאות המערכת המשפטית חיונית לביצועי הכלכלה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון הכלכלות המתפתחות, ה-OECD בו חברה אף ישראל, יפרסם בקרוב את הדו"ח השני על כלכלת ישראל ובו יכלול השנה אזהרות חריגות מפני הרפורמות המשפטיות והפוטנציאל שלהן לפגוע בכלכלת ישראל. "עצמאות המערכת המשפטית והבלמים והאיזונים המשפטיים הינם חיוניים למערכת ציבורית איתנה ובעלת יושרה, לאמון בממשלה ובמוסדות הציבוריים, ולסביבה עסקית המושכת השקעות ומקדמת ביצועים כלכליים חזקים", נכתב בדו"ח.

בדו"ח שפורסם לראשונה ב'כלכליסט', התייחסו הכותבים לשחיתות השלטונית בישראל וכתבו כי "שקיפות שלטונית ורמות נמוכות של שחיתות הם מפתח להעצמת היעילות בסקטור הציבורי. שחיתות עלולה להסיט משאבים ציבוריים ממטרות יעילות ויצרניות והיא נקשרת עם רמות נמוכות של הוצאה חברתית לרבות בריאות וחינוך. בישראל, רמות השחיתות זינקו בשנים האחרונות והן גבוהות מאלו שבשאר מדינות ה-OECD".

בדו"ח מפנים כלכלני הארגון למחקרים של האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית, הבנק העולמי ומכוני מחקר הקובעים כי בית משפט חזק ומשמעותי מחזקים את הכלכלה. הדו"ח של הארגון יועבר למשרד האוצר, שם תוקם ועדה שתעסוק בו ותביא את הערותיה עליו.

כלכלה מדינות OECD רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד