כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הידרדרות רוחנית בשמגר

הקצנה בקרית בעלזא? כינוס חירום ותקנות מחמירות על הקניונים והחנויות

כינוס חירום, שנערך בראשות רבני קרית בעלזא והסביבה בעקבות הידרדרות רוחנית באזור רחוב שמגר "הקריה הקדושה נבנתה בדם וביזע, כדי שנוכל להתגורר באזור שקט על טהרת הקודש. בעלי חנויות שאינם מסוגלים לעמוד בתקנות הוועד, מתבקשים לעזוב אותנו לנפשנו" – הכריזו

הקצנה בקרית בעלזא? כינוס חירום ותקנות מחמירות על הקניונים והחנויות
הכינוס בחצר בעלזא צילום: אנשיל בעק

אלפי תושבי קרית בעלזא והסביבה, התאספו אמש (רביעי) לכינוס חירום מיוחד מסוגו, להקהל ולעמוד על נפשם בעקבות התדרדרות המצב הרוחני באזור רחוב שמגר. הצורך הנחוץ בכינוס התעורר, בעקבות מאורעות שונים שארעו במהלך התקופה האחרונה והגיעו לשולחן הרבנים והעסקנים, והדליקו נורות אדומות.

במרכז הכינוס עמד הצורך הנחוץ לכונן תקנון אחיד בו יתבקשו כלל בעלי החנויות באזור לעמוד, וכל זאת למען שמירת אופי האזור וגדרי הקדושה והצניעות הנצרכים.

"לא יתכן שחנויות לזלילת אוכל ומסבאות צצות באזורינו חדשים לבקרים, נותרות פתוחות עד השעות הקטנות של הלילה ומהווים כר פורה לכל מיני ארחי-פרחי שאינם נמנים כלל על תושבי המקום, המגיעים למקום ומתנהגים בו כבתוך שלהם" – זעקו הרבנים בכאב.

"כמה כאב נגרם וכמה דמעות נשפכו מעיניהם של הורים דואגים, שבניהם נחשפו למראות קלוקלות שלא שערום אבותינו, בעקבות האורחים הלא רצויים המגיעים לאזור, אחר ששום מעצור לא עומד בפני בעלי החנויות, להתנהל איך שעולה על דעתם ולהעסיק את כל סוגי העובדים, מבלי להקפיד על שום רף".

הרבנים אמנם ציינו, שכ-95% מבעלי החנויות מנהלים מלכתחילה את העסקים שלהם כראוי וכנכון, מבינים את אופי המקום ואת האווירה של התושבים ומשתדלים מאוד שלא לחרוג מכך. אבל די באותם 5% שלא מבינים את הכאב ואת הזעקה, הגורמים לרחובות להיראות כפי שהם נראים לעת עתה.

אחד העסקנים צעק מעומק לבו "ירקנו דם כדי לבנות את קרית בעלזא כמקום שמור וקדוש לחסידי בעלזא, והנה צרו צעדנו מלכת ברחובתנו, לא עוד, נלך עם זה עד הסוף".

אחד הרבנים אמר בכנס: "כל חנות בנויה על כמה עשרות אחוזי רווח בלבד, אם נדיר את רגלנו מהחנויות שלא ישמעו לתקנות הועד, החנויות לא יחזיקו מעמד".

מהכינוס יצאה הקריאה לכלל בעלי החנויות באזור, לקבל על עצמם לנהוג כפי תקנון הוועד שנוסח בקפידה אחר היוועצות עם גדולי הרבנים והמחנכים מחד ועם טובי המומחים מאידך, בכדי לתקן את הטעון תיקון ולעצור את המכשולות שנוצרו עד היום.

הדוברים הביעו תקווה עזה שכלל בעלי החנויות אכן ייענו לבקשה בסיסית זו ויעמדו בתקנון, כדי שלא יידרשו חלילה לנקוט בצעדים העלולים לגרום עגמת נפש חלילה. "אנו לא באים להלחם עם אף אחד, אלא אך ורק לגונן על עצמנו ועל נפשות ילדינו, והלוואי שהדבר יבוא על פתרונו בדרכי נועם".

אך במידה ולא, מבטיחים העסקנים שהציבור כבר יידע בניקל לזהות מי מהחנויות אינו עומד בדרישות הוועד, ואו אז הציבור ייאלץ להדיר את רגליו מהחנויות הסוררות. "לא נוכל לפרנס במו ידינו את אלו שמקלקלים את נפשות צאצאינו! עבור חנויות אלו יש את רחובות יפו וקינג-ג'ורג'. מה להם לחפש באזור הטהור של קרית בעלזא?" תהו.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות והתוצאות של כינוס החירום המיוחד.

קרית בעלזא שמגר קניון רב שפע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד