כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חזית כפולה: מטחים כבדים מעזה לדרום, קטיושות מסוריה נורו לצפון

כמאה רקטות נורו במהלך השבת מרצועת עזה לעבר ישראל • עם צאת השבת: אזעקה ויירוט בגוש דן • אזעקות בצפון, 5 קטיושות נורו מסוריה • רקטה פגעה ברכב בליל שבת בגן יבנה, אחד הנוסעים נפצע באורח אנוש ושלושה נוספים קל; שני פצועים קל גם בבאר שבע • צה"ל 'הוריד' מהאוויר בניין בן 14 קומות במערב העיר עזה • יעלון: המבצע לא ייפסק עד שיהיה שקט • מתעדכן וידאו

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

האם נפתחה הערב חזית נוספת של ארגוני הטרור נגד ישראל? הלילה בשעה 1:24 נשמעו שלוש אזעקות ביישובי הגולן. אורטל, אלוני הבשן, יונתן, מרום גולן, עין זיוון וקשת. כל הטילים שנורו לשטח ישראל יורטו או נפלו בשטחים פתוחים. בשלב זה, לא ידוע על נפגעים או על נזק כתוצאה ממטח זה.

דיווח על הפסקת חשמל באורטל ועין זיוון עקב פגיעה בקו מתח גבוה. צה"ל מגיב בארטילריה והרעשה כבדה. על פי דיווח ברשת ב, הירי התבצע מאזור סוריה.

מוקדם יותר הערב, הושמעו אזעקות בצפון, ואותרו 2 נפילות של טילים שנורו מלבנון לעבר שטחים פתוחים. ללא נפגעים. כנופיית עז אדין אל קסאם נטלה אחריות על הירי מלבנון לצפון הארץ. לדברי מקורות לבנונים: הירי הרקטי בוצע מהאיזור שבין הכפרים עלמא ודהירה בדרום לבנון. אחת הרקטות נפלה בפקיעין בשכונה לחיילים משוחררים, נגרם נזק לבית, בשלב זה לא דווח על נפגעים.

דובר המשטרה במחוז צפון מסר: ארעה נפילה בישוב בגליל המערבי. כתוצאה - נזק קל למבנה, וכ-5-4 נפגעי חרדה, מטופלים במקום. מדוברות איחוד הצלה נמסר: רקטה נפלה בשטח פתוח בישוב פקיעין, מתנדבים של איחוד הצלה מסניף אשר העניקו טיפול רפואי ראשוני למספר נפגעי גוף וחרדה.

אושרי אליהו מתנדב איחוד הצלה מסניף אשר סיפר: "לאחר שמיעת האזעקה בגליל המערבי הוזנקתי על ידי מוקד איחוד הצלה ליישוב באזור, בהגיעי למקום איתרתי נפילה בין שני בתים, טיפלתי אני וחובשי איחוד הצלה בשני ילדים כבני חמש שנפגעו קל מרסיסים וב-8 נפגעי חרדה".

מדוברות מד"א מסרו: "חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-8 נפגעי חרדה ומפנים אותם לבי"ח נהריה. 13 נפגעי חרדה נוספים מטופלים במקום". המרכז הרפואי לגליל בנהריה קלט עד כה מאירוע נפילת הקטיושה בפקיעין 8 פצועים - מתוכם שלושה ילדים. בת 8 עם חתך בראש ככל הנראה מקריסת גג רעפים מנפילת הקטיושה, והשאר נפגעי חרדה וחבלות קלות. פצועים נוספים בדרך.

פצועים קל בבאר שבע

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

יעלון בדרום: לא יהיו טפטופים
מבית החולים סורוקה נמסר כי חל שיפור במצבו של הפצוע מחבל אשכול שנפצע ביום חמישי מרסיסים באזור בית החזה. מצבו מוגדר כעת קל, והוא מאושפז במחלקה לניתוחי לב חזה. מצבו של הפצוע בן ה-34 שנפצע בבאר שבע בעת ריצה לאזור ממוגן קל, הוא פגוע בראשו, ומאושפז במחלקה לנוירוכירורגיה. הפצוע בן ה-54 שנפגע בערב שבת בבאר שבע מרסיסים נותח בזרועו. מצבו קל, והוא מאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית.

שר הביטחון, משה יעלון והרמטכ"ל, בני גנץ, ערכו היום סיור בעוטף עזה. שר הביטחון היה אמור לבקר בקיבוץ נחל עוז, בו נהרג דניאל טרגרמן, אך סיורו במקום בוטל בהמלצת אנשי האבטחה ומפקדי הגזרה עקב התגברות ירי הפצמ"רים לאזור.

יעלון אמר במפגש עם ראשי המועצות כי המבצע לא ייפסק "עד שלא נביא לשקט מתוך רצועת עזה לתקופה ארוכה". במפגש עם תושבים, אמר יעלון כי למערכת הביטחון "אין כל כוונה לסיים את האירוע הזה בטפטופים. צריך לחשוק שפתיים, לעבור את הימים הללו, וזה יכול להימשך יותר, זה יכול להימשך פחות - אני משוכנע שהצד השני זקוק להפסקת האש יותר מאיתנו". גנץ אמר לראשי המועצות כי צה"ל מוכן לסייע לתושבים ככל שיידרש - אם בתוספת מורות חיילות לקיבוצים ולמושבים או בסיוע אחר. עוד אמר גנץ כי באוגדת עזה יחזקו את מערכי ההגנה הנמצאים ביישובים.

סאמי אבו זוהרי: "איומי ישראל בנוגע לפעולה קרקעית לא מפחידים אותנו. אנחנו מוכנים להגן על עמינו ועזה תהיה בית קברות עבור הפולשים".

גורם מדיני: "לא יודעים כמה זה ימשך, לא יודעים אם ומתי חוזרים להפסקת אש, לא יודעים אם תהיה הסדרה, לא יודעים אם ומתי חוזרים לקהיר. בגדול, מחכים".

פגיעה ישירה בבאר שבע. צילום: ינון טובול




ירי רקטות חמאס צוק איתן הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד