י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר בממלכה

הממשלה השפיעה על יחסם של 52% מיהודי בריטניה לישראל

סקר של עיתון יהודי בריטי נפוץ קובע, כי 52 אחוזים מיהודי בריטניה השיבו שהימצאותם של "שרי ימין קיצוני" בממשלה הישראלית משפיעה על עמדתם ביחס למדינה היהודית. עוד קובע הסקר, כי ככל שגילם של יהודי בריטניה קטן - כך קטנה חשיבותה של ישראל בעיניהם

הממשלה השפיעה על יחסם של 52% מיהודי בריטניה לישראל
בריטניה צילום: pixabay

סקר חדש של ה-Jewish News עיתון פופולרי יהודי בבריטניה, העוסק בעמדותיהם ומיקומם הפוליטי של יהודי בריטניה, חשף תמונה עגומה למדי: 52% מתוך 700 נשאלים אמרו כי הימצאות "שרי ימין קיצוי" בממשלה הישראלית החדשה משפיע על יחסם לישראל.

מן הצד השני, 58% מהנשאלים ענו בחיוב לשאלה: "האם מנהיגים יהודים בריטים עדיין צריכים לפגוש את הפוליטיקאים האלה?". דברים אלו מגיעים כשנה אחר ביקורו של בצלאל סמוטריץ'בבריטניה, אז קראו רבים מיהודי הממלכה להחרמתו ואמרו כי בעיניהם הוא צריך לעזוב את אירופה.

נתון מעניין נוסף שהציג הסקר הוא כי ככל שהנשאלים צעירים יותר, כך ישראל פחות חשובה בעיניהם. כ-82 אחוזים מבין הנשאלים בני 55 ומעלה אמרו שישראל "מאוד" או "די" חשובה להם. מכאן יורדים הנתונים ל-75% בקרב בני 35-54, ולאחר מכן ל-68% בקבוצת הגיל 18-34.

באשר לביקורת פומבית ביחס לישראל, מצא הסקר כי "יותר מ-85% מהיהודים בגילאי 18-34 מוכנים למתוח ביקורת על ישראל בפומבי, אך פחות מ-70% מבני 55 ומעלה הרגישו שהם יעשו זאת".

ממשלת ישראל בריטניה שרי ממשלה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד