כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקראת הדיון במועצת הביטחון

ארה"ב: גינוי ההתנחלויות באו"ם לא יסייע לקידום תהליך מדיני

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה על רקע כינוס מועצת הביטחון של האו"ם ביום שני הקרוב כי גינוי שעשויה המועצה להוציא "לא מועיל" לקידום פתרון מדיני בין ישראל לפלסטינים. ההצעה של איחוד האמירויות והפלסטינים תעלה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שני הקרוב, והיא מגיעה בעקבות הכשרת תשעת המאחזים שאישרה הממשלה

מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם

סגן דובר מחלקת המדינה בארצות הברית, ודאנט פאטל אומר כי ההצעה של איחוד האמירויות והפלסטינים הקובעת כי על ישראל לחדול מכל פעילות ב"שטחים הכבושים", ואשר מגנה את ההתנחלויות, "לא מועילה" לקידום המו"מ על פתרון שתי המדינות.

ביום שני הקרוב תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם המונה 15 נציגי מדינות, והיא צפויה להצביע על המסמך שניסחו איחוד האמירויות והפלסטינים בו נכתב כי "להקמת ההתנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלסטיני שנכבש בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה של חוקי המשפט הבינלאומי".

כזכור הממשלה אישרה ביום ראשון תשעה מאחזים ביהודה ושומרון והכריזה על אלפי יחידות דיור בהתנחלויות גדולות, מה שגרם לשר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן לומר שהוא "מודאג מאוד".

השבוע ניהלה ישראל מאמץ דיפלומטי גדול לגרום לחברות מועצת הביטחון של האו"ם להתנגד או לפחות להימנע מההצעה של הפלסטינים, אך המאמץ בעל סיכויי הצלחה נמוכים.

איחוד האמירויות ארה"ב או"ם גינוי לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד