כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"נחצו כל הקווים"

פינוי הכרם: הח"כית התלוננה במח"ש | הקצין - פעיל 'יש עתיד'

תלונה חמורה הוגשה למח"ש בגין הפגיעה בח"כ סון הר-מלך במהלך פינוי הכרם בשילה: "יש להשעות את השוטרים מתפקידם לפחות עד להעמדתם לדין וכן לפתוח בחקירת המקרה" | דיווח: אחד הקצינים פעיל 'יש עתיד' ואירח בביתו חוג בית של המפלגה

פינוי הכרם: הח"כית התלוננה במח"ש | הקצין - פעיל 'יש עתיד'
חסימת הח"כית במהלך הפינוי צילום: לפי סעיף 27א

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) הגישה תלונה במחלקה לחקירות שוטרים בטענה כי הותקפה השבוע על ידי שוטרי מג"ב במהלך פינוי הכרם בשילה. את התלונה הגישה הלילה הר-מלך כנגד השוטרים שהיו מעורבים בתקיפתה - ביניהם 2 קצינים בכירים בדרגת סגן ניצב ורב פקד שהיו ממפקדי הפינוי.

בתלונה שהוגשה באמצעות עו"ד אלעדי מארגון חוננו, מתאר ויזל את ההתעללות הקשה שעברה לכאורה סון הר-מלך מצד שוטרי המג"ב שלקחו חלק בפינוי, את ההפרה הבוטה של חסינותה הפרלמנטרית ואת מעשיהם של השוטרים שהגיעו עד לכדי אלימות והטרדה ע"פ התלונה. כמו כן דורש עו"ד ויזל ממח"ש להשעות את השוטרים הפוגעים ולהעמידם לדין.

בתלונה שהוגשה בשם סון הר מלך נכתב עוד כי אחד מתפקידיו המרכזיים של חבר כנסת הוא לפקח על פעילות הרשויות וכי לשם מימוש תפקיד זה מוקנות לחבר הכנסת חסינות מהותית וכן חופש תנועה. "קריאתו של הקצין לכתר את הח"כית הינה הוראה לא חוקית המהווה פגיעה חמורה בחסינות הפרלמנטרית אשר הקנה לה החוק", נכתב בתלונה.

את הטענה כי מדובר במצב מסכן חיים, הדף עו"ד ויזל: "גם אם עמדה הח"כית בסכנת חיים וקמה סמכות לשלול את חסינותה, דבר המוכחש מכל וכל, הרי שאופן הביצוע של שלילה זו נעשה בצורה אסורה ומקוממת. לו רצו השוטרים ליצר חציצה בין הח"כית לבין הטרקטור על מנת לאפשר לטרקטור לעבור הרי שיכלו לעשות זאת בדרכים פוגעניות פחות ולא לבצע זאת על ידי שלילה מוחלטת של חופש התנועה של הח"כית".

"כפי הנחזה בתיעוד וכפי הניתן לשמוע בו אף מפקדו של השוטר נדהם ממה שראו עיניו, וישר כשהבין מה עושה הפקוד שלו הוא צעק לו: "לא לא לא לא! מה אתה עושה"!?" וארשת זעזוע עלתה על פניו", הוסיף עורך דינה של חברת הכנסת.

בסיום התלונה, מתח העו"ד ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים: "לא יתכן כי קצינים במשטרת ישראל ירשו לעצמם לזלזל בצורה בוטה בזכויות חשובות ולפגוע כך בחברת כנסת. התקיפה-הטרדה אשר חתמה את האירוע לא הייתה מתרחשת לולי מסכת ההפרות והפגיעות אשר קדמו לה ואשר הווה את רוח המפקד מאחורי כל ההתנהלות המתוארת. לאור זאת יש להשעות את השוטרים מתפקידם לפחות עד להעמדתם לדין וכן לפתוח בחקירת המקרה", חתם ויזל את תלונתה של ח"כ לימור סון הר-מלך.

מעו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע בו נחצו כל הקווים האדומים. שוטרים הרומסים בפרסיה את הוראות החוק תוך זלזול בוטא בחסינותה, בכבודה ובצניעותה של חברת כנסת, אינו דבר שיכול לעבור על סדר היום. האופן הברוטאלי בו פעלו השוטרים כנגד חברת הכנסת משקף את רוח המפקד אשר הנחתה את פעילות הריסת הכרם, ואשר הובילה לאלימות רבה כלפי המתיישבים אשר נכחו במקום. מצופה כי מח"ש תעשה בדק בית מקיף ויעמידו את השוטרים הפוגעים לדין ויכלה קוצים מן הכרם".

בתוך כך, במקור ראשון פורסם הבוקר כי רב-פקד יאסר אסדי, אחד מקציני מג"ב שחסם את  סון־הר־מלך, היה שותף פעיל בקמפיין הבחירות של מפלגת יש עתיד.

לפי הםפרסום, לקראת הבחירות אירח אסדי בביתו שבדיר־אל־אסד חוג בית בהשתתפות השר דאז ח"כ אלעזר שטרן, במטרה לעודד את תושבי היישוב להצביע למפלגה. אסדי אף היה חתום על מודעות המפלגה ביישוב, ומספר הטלפון האישי שלו הופיע בהן לכל מי שירצה ליצור איתו קשר ולקבל פרטים נוספים. יצוין כי חל איסור על לובשי מדים ליטול חלק בפעילות פוליטית.

ממשטרת ישראל נמסר: "הנושא מצוי בבדיקה. במידה ויימצא כי יש ממש בדברים, הנושא יטופל במלוא החומרה"

תלונה במח''ש משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד