י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מוות מסתורי

בכירה בממשל פוטין מתה מ"נפילה" ממרפסת ביתה

פקידה בכירה בממשלתו של נשיא רוסיה מתה מ"נפילה" ממרפסת ביתה. הפקידה עמדה בראש מחלקה בקרמלין שהופקדה על גיוס כספים עבור משרד ההגנה, במיוחד ביחס למלחמה באוקראינה. היא הייתה אחראית לגייס כסף עבור הכוחות של פוטין באוקראינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: freepik

אחד מאנשי הצמרת של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמצאה מתה לאחר שנפלה לכאורה מחלון בבלוק מגדל דירות, בנסיבות חשודות. מרינה יאנקינה, בת 58, התגלתה על ידי עובר אורח בפתח ביתה בסנט פטרסבורג, על פי החשד היא "נפלה" מגובה של 50 מטרים אל מותה.

יאנקינה, עמדה בראש מחלקה בקרמלין שהופקדה על גיוס כספים עבור משרד ההגנה, במיוחד ביחס למלחמה באוקראינה. ינקינה עבדה גם בשירות המס הפדרלי לפני שהפכה להיות סגן יו"ר הוועדה לרכוש של סנט פטרסבורג. מותה הבלתי צפוי הוא האחרון בשורה ארוכה של אנשים מקורבים לפוטין שנפלו אל מותם באופן מסתורי.

התקשורת הרוסית פרסמה תחילה כי מותה נבדק כהתאבדות, אך הדיווח על התאבדות נפוץ מאד ומשמש לעתים קרובות את הממשל הרוסי כאשר סיבת המוות אינה ידועה. על פי ההערכות, האישה הייתה אחראית לגייס מקורות הכנסה חדשים עבור הכוחות של פוטין באוקראינה, שרבים מהם לא מצוידים עם ציוד מתאים להילחם.

דיווחים ראשוניים מזירת מותה של העלו כי הבניין אינו מקום מגוריה, בעוד חפצים אישיים נמצאו בקומה ה-16 של הבניין שממנו סביר להניח שהיא נפלה. תפקידה של יאנקינה גרם לה להיות בקשר עם בכירים באזור לנינגרד, שם הייתה אחת הנשים החזקות ביותר.

מקרי מוות חשודים ברוסיה אינם דבר חדש, כאשר עשרות אנשי עסקים ואוליגרכים רוסים המקורבים לקרמלין מתו בנסיבות מסתוריות בחודשים האחרונים, חלק החליקו מיאכטה, חלק נפלו מחלונות, חלק נהרגו בהתפוצצות מכונית תופת, חלק נדרסו, חלק נמצאו ירויים כשהם מתים, חלק מתו ממחלה מסתורית.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין סנט פטרסבורג נפילה מגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד