כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"סיבות בריאותיות חמורות"

ראש העיר היהודי הראשון במדינה, הלך לעולמו בגיל 68

ראש עיריית יואנינה שביוון, היהודי הראשון שכיהן בראשות עיר במדינה, הלך לעולמו ביום שישי האחרון לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן. הוא התאשפז בדצמבר האחרון בשל "סיבות בריאותיות חמורות"

ראש העיר היהודי הראשון במדינה, הלך לעולמו בגיל 68
משה אליסף, ראש עיריית יואנינה צילום: עיריית יואנינה

משה אליסף, ראש עיריית יואנינה שבצפון מערב יוון, והיהודי היווני הראשון שכיהן בראשות העיר הלך לעולמו ביום שישי האחרון לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן. הוא היה בן 68.

אליסף היה בנסיעת עבודה מתוכננת לאתונה בתחילת דצמבר האחרון, משרדו דיווח כי הוא מאושפז בשל "בעיה בריאותית בלתי צפויה". ב-19 בדצמבר הוא אמר לסגניו במכתב כי הוא התאשפז בשל "סיבות בריאותיות חמורות".

מועצת העיר יואנינה קיימה ישיבה יוצאת דופן ביום שישי האחרון, וקבעה לבטל את כל האירועים לרגל חגיגות יום השנה לעיר שתוכננו ביום שבת.

המנוח נולד ב-1954 ביואנינה. הוריו היו ניצולי שואה שהצליחו להימלט מהגירוש שבו גורשו רוב יהודי העיר לאושוויץ בזמן הכיבוש הנאצי של יוון, רק 9% מהקהילה שרדו את המלחמה.

הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואה, באוניברסיטת אתונה בשנת 1979 והתמחה בפתולוגיה. לאחר מכן עבד במכון לחקר שומנים וטרשת עורקים, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר, בית הספר לרפואה סאקלר, אוניברסיטת תל-אביב (1993-1994). הוא הפך לפרופסור לפתולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת יואנינה ולראש המרפאה הפתולוגית בבית החולים הכללי בעיר, וכן היה נשיא הקהילה היהודית המקומית וחבר מועצת המנהלים של המועצה היהודית המרכזית של יוון.

בבחירות המוניציפליות של 2019, הוא היה מועמד לראשות העיר יואנינה בראשות המפלגה העצמאית "יואנינה-עידן חדש". בסיבוב הראשון הוא קיבל 23.82% ובשני הוא גבר על מועמד מתחרה תומאס בגאס, עם 50.33%.

אליסף המנוח יובא למנוחות היום (ראשון) בשעה 13:00 בעיר יואנינה, משפחתו תקבל מנחמים בבית הכנסת של יואנינה, המשפחה ביקשה לא להביא פרחים, ובמקום זה לתת את מחיר הפרחים תרומה לבית הכנסת. הקהילה היהודית של יואנינה מונה רק כמה עשרות אנשים כיום, אבל הייתה פעם מרכז המסורת היהודית ביוון לאורך 2,300 שנה.

יוון מלחמת העולם השניה ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד