כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעד ונגד הידברות

הסקר בדק: מה דעת החרדים לגבי הרפורמה

49% ממצביעי הליכוד תומכים בהידברות, לצד עצירת החקיקה. 36% מהם דווקא מעדיפים להמשיך ולחוקק את הרפורמה ללא פשרות • בקרב הציונות הדתית והמפלגות החרדיות המגמה הפוכה - הרוב בעד המשך החקיקה 

הסקר בדק: מה דעת החרדים לגבי הרפורמה
אילוסטרציה צילום: זינדל פלאש90

סקר שפורסם בסוף השבוע מגלה שרוב הציבור דווקא תומך בהידברות שכוללת את עצירת החקיקה המשפטית באופן זמני. מהסקר שפורסם ב'כאן 11' עולה כי מחצית ממצביעי הליכוד תומכים בעצירת החקיקה והידברות, בעוד 36% מהם תומכים בהמשך החקיקה ללא פשרות.

בינתיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דווקא מסרב לעצור את החקיקה לטובת הידברות, ואולי יש היגיון בגישה של ראש הממשלה, כי אם בודקים בקרב מצביעי מפלגות אחרות בקואליציה – המצב שונה לגמרי. בקרב מצביעי הציונות הדתית – רק 36% בעד עצירת החקיקה להידברות, ו-49% – נגד.

בקרב מצביעי יהדות התורה וש"ס – רק 19% בעד הקפאת חקיקה וניהול משא ומתן. 63% נגד. אולי, בניגוד לעמדה הפייסנית של כמה מנציגיהם.

ברקע, שר התפוצות עמיחי שיקלי מ'הליכוד' אמר בריאיון ל'כאן 11' כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מחבלת בפשרה לפי מתווה הנשיא, בעקבות המניעה מנתניהו לעסוק ברפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי: "זה תקלה שנתניהו מוביל את הליך ההידברות. היא מחבלת ביכולת לקיים הידברות מועילה".

עוד תקף את ראש האופוזיציה יאיר לפיד ואמר כי אם תהיה הידברות, היא לאו דווקא תהיה מולו: "לפיד לא רלוונטי, הרטוריקה שלו אלימה, כוחנית. ההידברות היא עם חלקים יותר פרגמטים באופוזיציה, כמו המחנה ממלכתי. הקו שלפיד מוביל ויחד איתו האנשים שקופצים על שולחנות, הוא קו פחות פרגמטי. מה שיאיר לפיד אומר לא מעניין, כי אני לא חושב שעיקר ההידברות תהיה מולו".

סקר דעת קהל כאן 11 עמיחי שיקלי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד