י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוטרים נחלצו לעזרתה

העיתונאית הותקפה בהפגנה - השר מגנה: "בריונות וסתימת פיות"

במהלך הפגנת השמאל אמש בתל אביב שגלשה לחסימת נתיבי איילון ללא סיכום מוקדם עם המשטרה, הותקפה כתבת 'ערוץ 14' שניסתה לשדר מהמקום והודות לשוטרים שהגיעו למקום היא חולצה בשלום | שר התקשורת מגנה בחריפות: "חבורת אנרכיסטים שחושבת שתנהל את המדינה" 

העיתונאית הותקפה בהפגנה - השר מגנה: "בריונות וסתימת פיות"
שוטרים. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במהלך מחאת מתנגדי הרפורמה המשפטית כמה מהמפגינים שחסמו את נתיבי איילון תקפו והציקו לכתבת 'חדשות 14' רונה לוי, עת ניסתה לשדר מהמקום לצופי הערוץ. הכתבת והצלם נאלצו להיחלץ מהמקום בעזרת השוטרים שהפצירו בהם לעזוב את המקום.

שר התקשורת שלמה קרעי גינה את המעשה ואמר: "אני מגנה בכל תוקף את תקיפת צוות ערוץ 14. חבורת אנרכיסטים שחושבת שתנהל את המדינה בבריונות, בסתימת פיות עיתונאים ובחסימת כבישים".

לדבריו, "מצופה מהמשטרה למגר בריונות כזו ביד קשה ולא רק להזיז הצידה את צוות השידור. עיתונות חופשית ומגוונת היא אחת מאבני היסוד בדמוקרטיה. נפעל לשם כך בכל הכח בעז"ה".

גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיב ואמר הבוקר: "קם בבוקר ורואה בפיד שמאל הצדקה לתקיפת עיתונאית של 'ערוץ 14' בהפגנות השמאל. איכשהו, ואולי זה רק משהו בעייתי אצלי, אבל הצדקות לתקיפה של עיתונאית מקשה עלי להתחבר למסר הפרו-דמוקרטי שלכם. תודה שאתם עוזרים לעם בישראל לא להתבלבל". כך רוטמן.

אמש (מוצ"ש) הפגינו רבבות בכל רחבי הארץ נגד הרפורמה במערכת המשפט, זה השבוע השביעי ברציפות. מארגני המחאות טענו כי כרבע מיליון מפגינים השתתפו בהפגנות בין היתר בתל אביב, חיפה, ירושלים, כפר סבא, ראשון לציון, באר שבע ושורה של ערים ויישובים נוספים.

בסיומה של המחאה השבועית ברחוב קפלן בתל אביב, החלו המפגינים לחסום את נתיבי איילון לכיוון דרום, באזור מחלף השלום. לפי דיווחים מהשטח, המשטרה לא ניסתה לפנות את הכביש. יצוין כי בשבועות הקודמים אפשרה המשטרה למפגינים לבצע חסימות נקודתיות אך השבוע לא תוכננה חסימה של נתיבי איילון, העמוסים בדרך כלל בשעה זו.

כתבנו לענייני משטרה, אבי גדלוביץ' זעם ובצדק וכך צייץ בחשבון הטוויטר: "מדברים פה לאחרונה לא מעט על שוויוניות. המפגינים בתל אביב להבנתי לא תיאמו חסימה של נתיבי איילון ולמרות זאת המשטרה פועלת לפי שעה במתינות מפליאה. אישית אני בעד זכות המחאה לכולם, אבל מה שונה חסימה זו מכל חסימה בהפגנת חרדים, שם המפגינים זוכים בד"כ ליד ברזל?".

ערוץ 14 תקיפת עיתונאי שלמה קרעי מפגיני שמאל נתיבי איילון חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד