כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הוא קצת מתבלבל"

ח"כ מ'עוצמה' מאיים: "אם המפכ"ל לא יתנהג כמו שאנו מכתיבים לו - ניפרד"

ח"כ צביקה פוגל איים במפורש על המפכ"ל ואמר כי, המפכ"ל יפוטר אם לא ינהג כפי שהממשלה מצפה ממנו. לדבריו, "אין דבר כזה שהמפכ"ל מבצע מדיניות שהוא בוחר, זה היה עד היום"

ח"כ מ'עוצמה' מאיים: "אם המפכ"ל לא יתנהג כמו שאנו מכתיבים לו - ניפרד"
איתמר בן גביר במשטרה צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) איים הבוקר (ראשון) בריאיון לרדיו 103 כי, המפכ"ל יפוטר אם לא ינהג כפי שהממשלה מצפה ממנו. פוגל אמר: "יש מי שלוקח אחריות, וכשהשר והממשלה מכתיבים מדיניות שיקול הדעת שלך הוא איך לבצע ולא האם, ובזה הוא קצת מתבלבל. לא באנו לפטר אנשים. לא באנו לפה לפטר אף אחד. אם הוא לא ישכיל להתנהג כמו שאנו מכתיבים לו, לא תהיה ברירה וניפרד. אין דבר כזה שהמפכ"ל מבצע מדיניות שהוא בוחר, זה היה עד היום".

עוד הבהיר פוגל בהמשך לדבריו של יו"ר מפלגתו איתמר בן גביר כי "אם לא נקבל את הכוח שאנו רוצים, לא נישאר בממשלה".

כזכור, אמש בריאיון לערוץ 12 הבהיר המפכ"ל קובי שבתאי כי הוא לא מתכוון להתפטר למרות העימותים עם השר בן גביר והאיומים לפטרו. המפכ"ל הדגיש "אף אחד לא יכול להחליף את המפכ"ל או את מפקד המחוז בשיקול הדעת".

שבתאי הוסיף: "אני אומר את זה בצורה הכי ברורה, אנחנו עובדים על פי חוק. החוק, יש דברים שהוא מקנה, סמכויות למפקדי משטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקדי המחוזות. אף אחד לא יכול להחליף, לא את המפכ"ל ולא את מפקד המחוז בשיקול הדעת, בעניין כזה או אחר, לא בחקירות".

המפכ"ל התייחס למתיחות בינו ובין בן גביר, זאת ברקע התמיכה שהעניק שבתאי לשוטרים - בניגוד לתפיסתו של השר והסביר: "זה טבעי בשל האירועים האחרונים שאציין את המדיניות בפני השוטרים, כדי שאף אחד לא יושפע מקולות רקע כאלה ואחרים. אני נמצא עכשיו בנקודת זמן היסטורית, מעולם לא חששתי משום אירוע או עימות. יש משברים שמתגברים עליהם ועוברים אותם, כך גם באירוע הזה".

שבתאי הוסיף: "אני מתיישר על פי החוק, כבודו של השר במקומו מונח - אנחנו כפופים לחוק בישראל. הוא נבחר ציבור, יחד עם זאת חובתי להגיד את עמדתי המקצועית".

עוצמה יהודית קובי שבתאי איתמר בן גביר צביקה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד