כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שלוש שנים אחרי בנו

ממרוקו לקריית יובל: רבי יונתן לוי זצ"ל

אבל בשכונת קריית יובל בירושלים: הרב הצדיק רבי יונתן לוי זצ"ל שהקים עולה של תורה במרוקו ובקריית יובל הלך לעולמו בגיל 88. לפני שלוש שנים שיכל את בנו הגאון רבי מנחם מנדל לוי זצ"ל, ראש ישיבה בישיבה הגדולה 'קול יהודה' בבני ברק. הלוויתו בצהריים בירושלים 

ממרוקו לקריית יובל: רבי יונתן לוי זצ"ל
הרה"צ רבי יונתן לוי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלילה נלקח לבית עולמו בבית החולים 'שערי צדק' הרה"צ רבי יונתן לוי זצ"ל מזקני חכמי מרוקו, שהקים עולה של תורה במרוקו ובשכונת קריית יובל בירושלים והוא בן 88 בפטירתו.

הרב יונתן לוי זצ"ל נולד במרוקו בכ"ו טבת תרצ"ה לאביו הרב מסעוד לוי זצ"ל. במשך שנים רבות שימש כשליח הרבי מחב"ד זצ"ל במרוקו עד לפני 50 שנה.

בהיותו נער צעיר היה רוכב על גבי חמור מכפר לכפר במרוקו ומשכנע את ההורים למסור לו את ילדיהם בכדי שיתחנכו במוסדות חב"ד במרוקו, בכדי לשמור ולחזק אצלם את הזהות היהודית.

כשעלה לארץ הקודש יסד יחד עם אביו רבי מסעוד זצ"ל את בית הכנסת 'אוהל יוסף יצחק' על שם הרבי הריי"צ זצ"ל, בית הכנסת נוסד בשנת תשל"ד בהכוונתו של הרבי שעודד מאוד בהרבה מכתבים את פעילותו של הרב לוי בקרב יוצאי מרוקו וצפון אפריקה במערב ירושלים. בית הכנסת משמש עד היום כמקום מרכזי לכל הפעילות הענפה של הפצת המעיינות.

מאז שעלה לארץ הקודש הפיח רוח חייה של תורה ויראת שמים בשכונת קריית היובל, ובמיוחד בזמן העלייה לארץ של מאוד יהודים היה עובד קשה בשביל להכניסם לחינוך תורני, והקים כאמור מרכז תורני.

בית הכנסת משמש במשך קרוב לחמישים שנה כמוקד מרכזי של פעילות עם בני נוער וצעירים, סעודות שבת וחג, חלוקת אלפי מצות ופעילות יהודית תורנית קבועה לתושבי השכונה וליוצאי מרוקו בירושלים והסביבה.

מתקנות בית הכנסת שיסד הרב יונתן זצ"ל, היו שבבית הכנסת לא גובים תשלום על מקומות תפילה, לרבות בראש השנה וביום הכיפורים, ואין מוכרים עליות לתורה במשך השנה. המטרה היא שכל יהודי ירגיש חופשי להיכנס לבית הכנסת בלא שירגיש מחויבות לתרום. בית הכנסת הוא קודם כל הבית האמתי של כל יהודי.

המנוח היה מחותנו של זקן רבני מרוקו הגאון הצדיק רבי יהושע מאמאן זצ"ל, רק לפני שלוש שנים בחודש כסלו תש"פ שיכל את בנו הגאון רבי מנחם מנדל לוי זצ"ל, ראש ישיבה בישיבה הגדולה 'קול יהודה' בבני ברק שהיה בגיל 51.

ההלוויה תצא היום בשעה 13:00 בצהרים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קרית יובל מרוקו הרב מנחם לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד