י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גינוי חריף

ארה"ב מאשימה את רוסיה בביצוע פשעים נגד האנושות

סגנית הנשיא קמילה האריס הכריזה על כך בנאום שנשאה בוועידת מינכן לביטחון. במקביל, פרסם מזכיר המדינה טוני בלינקן הודעה רשמית ברוח דומה: "אנחנו מחשיבים את הפשעים נגד האנושות כפשעים הנבזיים והחמורים ביותר"

ארה"ב מאשימה את רוסיה בביצוע פשעים נגד האנושות
הבית הלבן צילום: Pixabay

סגנית נשיא ארה"ב קמילה האריס, תקפה בסוף השבוע בחריפות רבה את המשטר הרוסי ואת צבא רוסיה, בגין הפשעים המבוצעים באוקראינה, והוסיפה כי ארה"ב רואה במעשי הפשע הללו לא פחות מ'פשעים נגד האנושות'. הדברים נאמרו בכנס מינכן לביטחון המתקיים בסימן הלחימה באוקראינה.

על פי ההגדרה המקובלת, מעשים שבוצעו על ידי מדינה או צבא הפועל מטעמה במטרה לפגוע באזרחים במדינה זרה, נחשבים ל'פשעי מלחמה'. אם הוכח שפשעים אלו מבוצעים באופן ממוסד ושיטתי כחלק מאסטרטגיית הלחימה או הענישה של המדינה המבצעת, הם עולים לדרגה של 'פשעים נגד האנושות', הנמצאים בדרגת חומרה גבוהה הרבה יותר.

בנאומה ציינה האריס, כי חקירה מקיפה מאוד שעשו האמריקאים העלתה שפשעי רוסיה באוקראינה עונים להגדרה של 'פשעים נגד האנושות', משום שהם מבוצעים לאורך זמן, בצורה שיטתית וכחלק מאסטרטגיית לחימה והפחדה.

בנאום הזכירה האריס את הטבח המפורסם בבוצ'ה, את ההתקפה האווירית על בנין התיאטרון במריופול, את הגירוש של מאות אלפי אזרחים אוקראינים אל תוך שטחי רוסיה, ממחוזות כמו חרסון, דונייצק ולוגנסק, וכן את ההפרדה השיטתית של אלפי ילדים מהוריהם, כולל מסירת ילדים אוקראינים צעירים מאוד לאימוץ על ידי משפחות רוסיות, וכך לנתק אותם לחלוטין מהוריהם ומבני משפחותיהם.

סגנית הנשיא הוסיפה שהעדויות המצטברות מעידות על התעללות באזרחים ובשבויי מלחמה, כולל חקירות שמבוצעות בעינויים קשים ואכזריים מאוד, וכן על פגיעה שיטתית בתשתיות אזרחיות כולל בתי חולים ומוסדות רפואה, פעולות שכל אחת מהם בפני עצמה מהווה פשע חמור מאוד, וההצטברות של כל אלו יחד מעידות כאלף עדים על כך שמדובר בפשעים נגד האנושות. במקביל לנאום של האריס במינכן, פרסם מזכיר המדינה האמריקאי, טוני בלינקן, הצהרה דומה מאוד בתוכנה. בלינקן עצמו נכח במינכן וישב בין המאזינים לנאומה של האריס בשעה שפרסם את ההודעה הרשמית. הפרסום הכפול, נועד להבהיר שמדובר בגישה רשמית של ארה"ב ולא בעמדה פרטית של סגנית הנשיא.

גורמים אמריקאים הודו שלהכרזה האמורה אין השפעה של ממש על רוסיה ועל מנהיגיה, בוודאי שלא בטווח הקצר. עם זאת, להערכתם, בטווח הארוך ההכרה ברוסיה כמדינת רשע שמבצעת פשעים נגד האנושות, תסייע לבודד אותה ולהרחיק אותה ממדינות אחרות שכיום מתנהגות כלפיה בסלחנות מסוימת

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה"ב קמלה האריס פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד