ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
רעידת האדמה בטורקיה

הצעיר צילם עצמו תחת ההריסות וביקש סליחה על "חטאיו" - אך ניצל

צעיר בן 17 כבש את לבבות הטורקים לאחר שצילם הודעת פרידה ליקיריו כשהוא לכוד מתחת להריסות ביתו במהלך רעידת האדמה בשבוע שעבר. הטלפון שלו רעד בידו בזמן שהקליט לאחר שרעידות נוספות טלטלו את הבניין שהתמוטט

הצעיר צילם עצמו תחת ההריסות וביקש סליחה על "חטאיו" - אך ניצל
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

טאהא ארדם ומשפחתו ישנו עמוק כאשר רעידת אדמה בעוצמה 7.8 פגעה בעיר הולדתם עדיאמאן ב-6 בפברואר. טאהא התעורר בפתאומיות ברעידות עזות שהרעידו את בניין הדירות בן ארבע הקומות בשכונה באנטוליה.

תוך 10 שניות, טאהא, אמו, אביו ואחיו ואחותו הצעירים צללו כלפי מטה עם הבניין. הוא מצא את עצמו לבד ולכוד תחת טונות של הריסות, כשגלים של רעידות משנה עוצמתיות מסיטות את הפסולת, בטון ופלדה.

טאהא הוציא את הסלולרי שלו ששרד את הנפילה והחל להקליט סרטון פרידה אחרונה, בתקווה שזה יתגלה לאחר מותו. "אני חושב שזה הסרטון האחרון שאי פעם אצלם עבורכם" הוא אמר מהחלל המצומצם בו שהה, הטלפון שלו רעד בידו כשרעידות נוספות טלטלו את הבניין שהתמוטט.

כשהוא מפגין חוסן וגבורה יוצאי דופן עבור צעיר בן 17, הוא האמין שהוא אומר את מילותיו האחרונות, הוא פירט את פציעותיו ודיבר על חרטה ועל הדברים שהוא מקווה לעשות אם יצא בחיים. במהלך הסרטון נשמעות צרחות של לכודים נוספים.

"אנחנו עדיין רועדים. המוות, חבריי, מגיע בזמן שהכי פחות מצפים לו", אמר טאהא, הוא גם נשא תפילה. "יש הרבה דברים שאני מתחרט עליהם. שאלוהים יסלח לי על כל חטאי. אם אצא מכאן בחיים היום, יש הרבה דברים שאני רוצה לעשות. אנחנו עדיין רועדים, כן. היד שלי לא רועדת, זו רק רעידת האדמה".

הנער ממשיך ומספר כי הוא מאמין שמשפחתו מתה, יחד עם רבים אחרים בעיר, וכי בקרוב הוא יצטרף אליהם. אבל טאהא ניצל והיה בין הראשונים שניצלו מהבניין ההרוס. הוא חולץ מההריסות שעתיים לאחר מכן על ידי שכנים.

עשר שעות לאחר רעידת האדמה, הוריו ואחיו ניצלו גם הם על ידי תושבים מקומיים שחפרו בידיהם החשופות בתוך הריסות הבניין עם כל כלי שיכלו למצוא. הם חיים באוהל שסופק חהם על ידי הממשלה, יחד עם מאות אלפי אחרים ששרדו את האסון שפגע בדרום טורקיה ובצפון סוריה, והרגו יותר מ-46,000 בני אדם והביא לפציעתם של יותר מ-100,000 איש.

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד