כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יעניק שירותים ליהודים

לראשונה באוקראינה: מונה רב רשמי לבתי הסוהר במדינה

לראשונה מונה רב רשמי לבתי הסוהר באוקראינה. הרב יונתן מרקוביץ', רבה של קייב יהיה אחראי על שירותי הדת בכל בתי הכלא הפזורים ברחבי אוקראינה ויעניק שירותים יהודיים לאסירים ועצורים יהודיים

לראשונה באוקראינה: מונה רב רשמי לבתי הסוהר במדינה
הרב יונתן מרקוביץ' צילום: JCC חב"ד בקייב

על רקע המלחמה המתמשכת - רגע היסטורי באוקראינה: לראשונה מונה רב רשמי לבתי הסוהר במדינה. הרב יונתן מרקוביץ', רבה של קייב והשליח הראשי של חב"ד בבירה האוקראינית, יהיה אחראי על שירותי הדת בכל בתי הכלא הפזורים ברחבי אוקראינה ויעניק שירותים יהודיים לאסירים ועצורים יהודיים. את פעילות היהדות בבתי הסוהר באוקראינה ינהל הרב אריאל מרקוביץ'.

המינוי מגיע לאחר תקופה ארוכה של פעילות בבתי הכלא באזור קייב בשיתוף עם 'ארגון אל"ף (ALEF)' והרב ליפא בויארסקי שמסייעים לאסירים יהודיים ברחבי העולם ופועלים לשיקומם, גם לאורך חודשי המלחמה הקשים. בחודשים האחרונים פעל הרב מרקוביץ' מול לשכנת נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, ראש לשכת הנשיא, שר המשפטים והנהלת בתי הסוהר, כדי להסביר את חשיבות שירותי הדת לאסירים היהודיים ואת התרומה שלהם לשיקום האסיר.

אמש, נערך במשרד המשפטים בקייב הטקס הרשמי במעמד מנהל שירות בתי הכלא באוקראינה מר סרגיי גרצ'ניוק וסגניתו נטליה ריבלקה, שבו קיבל עליו הרב מרקוביץ את האחריות הדתית ליהודים השוהים בלמעלה מ-170 בתי כלא ובתי מעצר ברחבי אוקראינה.

במסגרת התפקיד החדש, רבנות בתי הסוהר בניהולו של הרב אריאל מרקוביץ' תהיה אחראית על מתן מענה חינוכי, רוחני ומוסרי לאסירים והעצורים, מתן שירותי דת הכוללים את חגי ומועדי ישראל, תשמישי קדושה וכן עזרה הומניטרית לאורך כל ימות השנה.

לדברי הרב יונתן מרקוביץ': "תודתנו נתונה בראש ובראשונה לנשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ולראש לשכתו. המינוי החשוב הזה מוכיח את הכבוד שניתן כאן באוקראינה לכל אדם באשר הוא, את האכפתיות לכל אחד ללא הבט על הדת אליה הוא משתייך והמעמד החברתי שלו. גם אזרחים שלעיתים טועים ומבצעים מעשים לא ראויים, זכאים ליחס הוגן ומקבלים כאן את האפשרות לתקן את דרכיהם ולקיים את מצוות דתם".

הרב מרקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה בית סוהר רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד