כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משבר דיפלומטי כבד

הולנד תגרש דיפלומטים רוסים: מאשימה את מוסקבה בריגול

ממשלת הולנד הורתה למספר דיפלומטים רוסים לעזוב את המדינה, והאשימה את רוסיה בניסיון להכניס מרגלים המתחזים לדיפלומטים למדינה. ממשלת הולנד גם תסגור את הקונסוליה שלה בסנט פטרסבורג

הולנד תגרש דיפלומטים רוסים: מאשימה את מוסקבה בריגול
הפרלמנט ההולנדי צילום: Pixabay

מספר דיפלומטים רוסים בהולנד, קיבלו הוראה מהממשלה לצאת מהמדינה. הולנד מאשימה את רוסיה בניסיון להכניס מרגלים למדינה במסווה של דיפלומטים. בנוסף, ממשלת הולנד תסגור את הקונסוליה שלה בסנט פטרסבורג.

"רוסיה ממשיכה לנסות להכניס בחשאי סוכני מודיעין להולנד בחסות הדיפלומטיה. אנחנו לא יכולים ולא נאפשר זאת", אמר שר החוץ ההולנדי, וופקה הוקסטרה, בהצהרה שפורסמה אתמול.

הוא הוסיף: "במקביל רוסיה מסרבת לתת אשרות לדיפלומטים הולנדים שיעבדו בקונסוליה בסנט פטרסבורג או בשגרירות במוסקבה".

השר המשיך: "למרות ניסיונות רבים של הולנד למצוא פתרון, רוסיה ממשיכה לנסות להכניס קציני מודיעין להולנד לכיסוי דיפלומטי, אך יחד עם זאת, חשוב להשאיר את השגרירויות פתוחות כערוץ תקשורת, גם עכשיו כשהיחסים עם רוסיה קשים מאי פעם".

הולנד גירשה 17 קציני מודיעין רוסים במרץ 2022. בתגובה, רוסיה גירשה 15 דיפלומטים הולנדים. מאותו רגע התנהל משא ומתן להצבת דיפלומטים חדשים משני הצדדים אך ללא הצלחה.

מספר לא ידוע של דיפלומטים רוסים ייאלצו לעזוב את הולנד בתוך שבועיים. ממשלת הולנד הורתה גם על סגירת משרד הסחר הרוסי באמסטרדם. מספר מדינות, כולל צרפת, דנמרק ואוסטריה, גירשו דיפלומטים רוסים במהלך השנה האחרונה, וזאת לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה, בשל "הפרות הנורמות הדיפלומטיות והאשמות בריגול" למען ממשלת רוסיה.

הולנד מרגלים מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד