כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"בניין ליפא פרידמן"

בסאטמר רכשו מבנה ענק ב-20 מיליון דולר

עסקת נדל"ן ענק בסוף השבוע בבורו פארק: חסידות סאטמר רכשה את בניין 'תורה תמימה' בברוקלין בעלות של 20 מיליון דולר. את הסכום הראשוני נתן הנגיד ר' ליפא פרידמן שזכה שהבניין יהיה על שמו. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מהעסקה הגדולה 

בסאטמר רכשו מבנה ענק ב-20 מיליון דולר
הבניין החדש שנרכש בבורו פארק צילום: באדיבות המצלם

במוצאי שבת האחרון נערך דינר לטובת מוסדות סאטמר בשכונת בורו פארק במהלכו נמסרה הודעה דרמטית אודות רכישת בניין אדיר בן 7 קומות שישמש את תלמוד תורה סאטמר בבורו פארק. 

את ההודעה מסר הנגיד ר' בערל לפקוביץ מראשי מוסדות סאטמר בורו פארק במעמד האדמו"ר מסאטמר. מדובר בבניין ענק של מוסדות 'תורה ותמימה' ברחוב Ocean Parkway Corner Ditmas.

מי שנתן את הפוש הראשון לקנייה שמסתכמת ב-20 מיליון דולר הוא הנגיד המפורסם ר' ליפא פרידמן, בנו של המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר ר' משה גאבע פרידמן, שנתן מקדמה-תרומה בסך 5 מיליון דולר וגם ניהל את כל המו"מ לרכישת הבניין.  

בתמורה לעסקה ולתרומה, העניק האדמו"ר מסאטמר את שם הבניין - "בניין ליפא פרידמן". במעמד שנערך בבית האדמו"ר נחתמה העסקה והוכרזה בדינר במוצ"ש. 

מעמד חתימת העסקה בבית הרבי מסאטמר

הבניין עצמו יאכלס כ-1200 תלמידים ב-50 חדרים לתלמוד תורה, 3 אולמות גדולים, ומטבחים מפוארים לצד אולם שמחה מפואר. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנוסף, פועלים בסאטמר להתחיל כבר בשבועות הקרובים לבנות בניין נוסף ל'בית רחל' לבנות החסידות בבורו פארק. 

 

ליפא פרידמן חסידות סאטמר בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד