ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עוקץ בפומבי

נתניהו בוועידה: "מי אני? רק ראש ממשלת ישראל"

"רציתי לשוחח אתכם ארוכות על הנושא הזה, ולהסביר לכם מדוע אינכם צריכים לדאוג. לעת עתה, אני מנוע מלעשות זאת, משום שנאסר עליי לדבר על זה". כך עקץ הערב ראה"מ נתניהו את היועמ"שית בדבריו בפני וועידת הנשיאים בירושלים

נתניהו בוועידה: "מי אני? רק ראש ממשלת ישראל"
נתניהו נואם בוועידת הנשיאים צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ראשון) בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, שהתכנסה במלון ענבל בירושלים והתייחס לסוגיה הבוערת ביותר בימים אלה: "אולי לא שמתם לב, אך ישראל נמצאת עכשיו בעיצומה של רפורמה משפטית. רציתי לשוחח אתכם ארוכות על הנושא הזה, ולהסביר לכם מדוע אינכם צריכים לדאוג. לעת עתה, אני מנוע מלעשות זאת, משום שנאסר עליי לדבר על זה", עקץ נתניהו במרומז את היועצת המשפטית לממשלה.

לדבריו, "אני לא ממציא את זה, נאסר עליי לדבר על זה. אחרי הכל, מי אני? אני רק ראש ממשלת ישראל. מה אני כבר יכול לומר על הדבר הזה שמפלג את העם שלנו? זה מגוחך. אני מקווה שאתם רואים את האבסורדיות של המצב, שגם הנשיא הרצוג וחלק מחברי האופוזיציה רואים".

תיעוד וידאו: רועי אברהם, לע"מ | סאונד: ניר שרף, לע"מ.

"אז לעת עתה אני אומר שלושה דברים: ראשית, ישראל היא דמוקרטיה והיא תישאר דמוקרטיה. זה הדבר הראשון. הדבר השני, על כל הדמוקרטיות לכבד את רצונותיהם של עמים חופשיים אחרים, כפי שאנחנו מכבדים את החלטותיהן הדמוקרטיות. הדבר השלישי, יש הרבה רטוריקה, כולל רטוריקה פזיזה ומסוכנת: קריאות לשפיכות דמים ברחובות וקריאות למלחמת אזרחים".

עוד קבע: "לא תהייה בישראל מלחמת אחים - כי אנחנו אחים" והוסיף לומר, "אתם מכירים אותי הרבה שנים, לא השתנתי. אתם לא צריכים להאמין לכל דבר שאתם שומעים ואתם לא צריכים להאמין לכל דבר שאתם קוראים. אנחנו נמשיך לעבוד ביחד כדי לגרום לישראל להיות המולדת של כל יהודי בעולם".

בנימין נתניהו גלי בהרב מיארה ועידת הנשיאים היועצת המשפטית לממשלה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד