כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טקטיקה חדשה

רוסיה פורסת בלוני הטעיה מעל אוקראינה

רוסיה פורסת בלונים מעל אוקראינה כדי לשמש כפתיון למערכות ההגנה של אוקראינה. המטרה: לאלץ את הצבא להשתמש בטילים יקרי ערך כדי להפיל אותם. הצבא האוקראיני זיהה כמה בלונים עם מכ"ם מעל קייב ב-15 בפברואר והפיל לפחות שישה מהם

רוסיה פורסת בלוני הטעיה מעל אוקראינה
בלון ענק צילום: Pixabay

רוסיה פורסת בלונים מעל אוקראינה כדי לשמש כפתיונות וכך לאסוף מידע על מערכות ההגנה של המדינה. וגם כדי לאלץ את הצבא האוקראיני להשתמש בטילים יקרי ערך כדי להפיל אותם, כך פרסם משרד ההגנה של בריטניה.

בעדכון מודיעיני שפורסם בטוויטר משרד ההגנה הבריטי נאמר, כי "בלונים או חפצים בצורת בלון" זוהו מעל אוקראינה בשבוע שעבר, שינוי מובהק בטקטיקה מצד הצבא הרוסי. 

"סביר להניח שהבלונים היו רוסיים. הם כנראה מייצגים טקטיקה חדשה של רוסיה להשיג מידע על מערכות ההגנה האווירית האוקראיניות ולחייב את האוקראינים להוציא מלאי יקר של טילי קרקע-אוויר ותחמושת", נכתב בציוץ.  משרד ההגנה מסר שהצבא האוקראיני זיהה כמה בלונים עם מכ"ם מעל קייב ב-15 בפברואר והפיל לפחות שישה מהם.

בלונים נוספים נצפו מעל דנייפרופטרובסק ב-12 בפברואר. וב-14 בפברואר, חפץ בצורת בלון אילץ את סגירת המרחב האווירי של מולדובה למספר שעות. "יש אפשרות ריאלית שזה היה בלון רוסי שנסחף מהמרחב האווירי של אוקראינה", נמסר מהמשרד.

מרגו גרוסברט, ראש כוחות ההגנה של אסטוניה, אמרה בשבוע שעבר כי נראה שרוסיה משתמשת בבלוני מזג אוויר זולים יחסית כדי לחשוף מערכות הגנה אוויריות ולאלץ את הצבא האוקראיני לבזבז תחמושת. "זה גם מבזבז נשק נגד מטוסים וגם מתיש את הצוותים. זה גם הופך את צוותי הנ"מ לנראים כתוצאה מהפעולות שלהם, כי אז אתה יכול לראות מאיפה מגיעים היירוטים", אמרה.

גרוסברג אמרה שהשימוש בבלונים הוא התפתחות חדשה במלחמה ותהתה אם רוסיה לקחה את הרעיון מהסינים, ששלחו בלון ריגול מעל ארה"ב מוקדם יותר החודש.

ארה''ב סין מלחמת אוקראינה רוסיה בלון תצפית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד