כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הדוב הרוסי מסכסך

פוטין מנסה לערער את היציבות בעוד מדינות באירופה

פוטין מנסה לערער את היציבות במדינות באירופה כדי להסיט את תשומת הלב מאוקראינה, כך מזהירה נשיאת קוסובו. הדברים נאמרו בוועידת הביטחון בעיר מינכן. היא האשימה את הנשיא הרוסי בניסיון לגרום לסכסוך במדינתה, במולדובה ובגאורגיה

פוטין מנסה לערער את היציבות בעוד מדינות באירופה
ארטילריה אוקראינית צילום: Pixabay

בערב יום השנה הראשון לפלישת רוסיה לאוקראינה מגיעות אזהרות מבשרות רעות על כך שהסכסוך באוקראינה עלול להתרחב למדינות אחרות. ארה"ב חוששת שסין שוקלת להיכנס למלחמה כשותפה פעילה לצידה של רוסיה ותתחיל בקרוב לשלוח נשק לרוסים, וישנו חשש שולדימיר פוטין מגביר את המאמצים לערער את היציבות במדינות נוספות, החל ממולדובה ועד למדינות מערב הבלקן.

נשיאת קוסובו, וויסה אוסמני, אמרה בוועידת הביטחון של מינכן: "מה שפוטין מנסה לעשות זה להסיט את תשומת הלב של המערב מאוקראינה" אמרה לרשת Sky News. "הדרך בה הוא יוכל לעשות זאת היא על ידי יצירת סכסוכים אחרים באירופה, בין אם אנחנו מדברים על מולדובה, גאורגיה או במערב הבלקן".

עוד אמרה כי פוטין מנסה לסכסך בבלקן. הוא מנסה לגרור את קוסובו למלחמה באמצעות בת בריתו, סרביה. רוסיה משתמשת בשיטות בהן השתמשה במזרח אוקראינה כדי להצית מלחמת אזרחים ולערער את היציבות במדינה עוד בשנת 2014. "הם ניסו ליצור פעולות שווא", אמרה. "הם מביאים כוחות חצי-צבאיים שלבושים כאזרחים בתוך השטח שלנו בדרכים לא חוקיות, ואז שולחים נשק ומדים ירוקים בלי סמלים כך שזה לא נראה כמו מתקפה צבאית".

קוסובו זכתה בעצמאות לאחר מלחמת קוסובו שבאה בעקבות התפרקות יוגוסלביה והתערבות נאט"ו בשנות ה-90. כמה מדינות, ביניהן סרביה, אינן מכירות עד היום בקוסובו. קוסובו, בתורה, מאשימה את רוסיה בסיוע לסרביה המטרה לעורר את הבדלנות בקרב המיעוט הסרבי האתני בקוסובו. בעוד המערב דן כיצד לסיים את המלחמה באוקראינה, נשיאת קוסובו מזהירה מפני כל פשרה טריטוריאלית עם הקרמלין: "אין לתגמל משטרים שמבצעים רצח עם", אמרה.

מלחמת אוקראינה רוסיה קוסובו ולדימיר פוטין גאורגיה מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד