כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"עלול לגרום להשפעה מצמררת"

האזהרה של אחת המשקיעות הגדולות בהייטק הישראלי

"ישראל נכנסת לעידן חדש של חוסר יציבות המתאפיין במדיניות בלתי צפויה של ממשלה חסרת מעצורים". כך מזהיר אדם פישר מקרן ההון סיכון 'בסמר'

האזהרה של אחת המשקיעות הגדולות בהייטק הישראלי
מחאת אנשי היי טק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אדם פישר מקרן ההון סיכון 'בסמר', אחת המשקיעות הגדולות בהייטק הישראלי שלח אמש (ראשון) לכל החברות הישראליות בהן הקרן משקיעה, אזהרה וקורא להן לא לשמר פקדונות לטווח קצר בחשיפה של יותר משישה חודשים, וקורא לשמר מטבע זר בחשבונות בנק זרים ולהעביר מזומן לחשבונות בחו"ל. כך דווח בערוץ 'כאן 11'.

פישר אמר להם: "ישראל נכנסת לעידן חדש של חוסר יציבות המתאפיין במדיניות בלתי צפויה של ממשלה חסרת מעצורים. יש לנו חששות משמעותיים שהאקלים הנוכחי עלול לגרום להשפעה מצמררת על השקעות זרות שאינן טכנולוגיות וצריכה מקומית בישראל החורגת מעבר לזה".

לצדו, מנהלי בתי ההשקעות המובילים בישראל שלחו אתמול מכתב אזהרה לשר המשפטים יריב לוין וראש האופוזיציה יאיר לפיד על רקע קידום הרפורמה המשפטית, ואמרו כי הם רואים את ההשלכות על חסכונות הציבור.

במכתב קראו המנהלים להידברות: "בימים האחרונים אנו, כמובילי המערכת הפיננסית, רואים בדאגה את השלכות אי הוודאות על השווקים הפיננסיים ועל חסכונות הציבור, ולכן קוראים לכל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות למען השמירה על היציבות והתנאים החברתיים והכלכליים אשר אפשרו את הצמיחה המרשימה של המשק ב-20 השנים האחרונות".

חברת הנדל"ן "לוינשטיין נכסים" מזהירה בדיווח שלה לבורסה היום מפני ההשלכות של הרפורמה המשפטית על תוצאותיה. "לשינויים עלולה להיות השפעה לרעה על הסביבה הכלכלית בה פועלת החברה, על עלות מקורות הגיוס, על דירוג האשראי של המשק הישראלי ועוד. בשלב זה אין ביכולתה של החברה לאמוד את ההשפעות האמורות ככל ותהיה. פעילותה של החברה מושפעת ממדיניות הממשלה, לרבות בקשר עם זמינות עובדים זרים ובעלי הכשרה מקצועית מתאימה, מחירי תשומות בנייה ומיסים המוטלים על יבוא חומרי גלם"

בשבוע שעבר פורסם ב'כאן 11' כי חברת דירוג האשראי הבין-לאומית פיץ' צפויה לפרסם בימים הקרובים הודעה מיוחדת, שצפויה לכלול התייחסות לרפורמה המשפטית, לחששות שהיא מעוררת ומה יקרה אם תצא לפועל. גורמים כלכליים בכירים אמרו לכאן חדשות כי פיץ', אחת משלוש חברות הדירוג הבינלאומיות שמדרגות את ישראל, צפויה להזהיר מפגיעה בכלכלת המדינה בעקבות הרפורמה, אך כרגע לא צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל או את תחזית הדירוג העתידית.

הרפורמה המשפטית חברות הייטק איש הייטק היי טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד