כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הותיר בפניה צלקת מכוערת

בני ברק: תלמידת בית הספר שנפצעה זכתה לפיצוי

עשרות אלפי שקלים פיצויים נפסקו לתלמידה בת 7 שנחבלה במצחה משער בית הספר לבנות בבני ברק בסיום יום הלימודים | הפציעה הותירה בה צלקת מכוערת בפניה והיא נאלצת להסתפר בעל כורחה בסגנון "פוני" כדי להסתירה 

בני ברק: תלמידת בית הספר שנפצעה זכתה לפיצוי
שער בית ספר. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יום לימודים שגרתי בבית הספר בית יעקב בבני ברק הסתיים בכי רע עבור תלמידה בת 7, והותיר בפניה צלקת מכוערת, ממנה תסבול כל ימי חייה, כך נטען בתביעה אותה הגיש עו"ד איתמר בן-עמי, בשם התלמידה והוריה, נגד העמותה 'מרכז החינוך העצמאי לתלמודי תורה ובתי ספר' ונגד עיריית בני ברק, המפעילות את בית הספר.

על פי התביעה, בינואר 2015, בסוף יום לימודים, צבאו תלמידות רבות על שער היציאה מבית הספר. חרף ההתקהלות הרבה, רק אחת מדלתות השער נפתחה, בעוד הדלת השנייה נותרה נעולה בבריח ברזל תחתון, שבלט החוצה בצורה מסוכנת. על פי הנטען, בשל העומס הרב שנוצר בקרבת השער, נהדפה הילדה קדימה, נפלה על השער, ונחבלה קשות במצחה מיתד הבריח הבולטת.

התלמידה הפצועה הובהלה לבית החולים, שם נתפר החתך, והיא שוחררה לביתה עם חבישה ומשככי כאבים. לדברי עו"ד בן-עמי, הפציעה הותירה אחריה צלקת גדולה ומכוערת המתנוססת על פניה של הילדה, שממנה היא תסבול לשארית חייה.

על פי התביעה, מעבר לפגם האסתטי, הצלקת גורמת לתובעת גרד מתמיד ומציק, ובימים חמים היא אף מאדימה ומתנפחת. כדי להסתיר את הצלקת, כך נטען, נאלצת התובעת להתהלך, בעל כורחה, עם תספורת "פוני".

עו"ד איתמר בן עמי - צילום: יונית שילר.

לדברי עו"ד בן עמי, עד למועד התאונה, הייתה התובעת ילדה חייכנית ונמרצת, בשלבי גיבוש אישיותה והכרת הסביבה. אולם בשל התאונה, היא עתידה לסבול לאורך כל חייה מליקוי אסתטי משמעותי במצחה, שלכל היותר תוכל להקטינו באמצעות טיפולים יקרים ומורכבים.

עוד נטען בתביעה, כי הנזקים שנגרמו לתובעת הם תוצאה בלעדית של רשלנות בית הספר והגופים המפעילים אותו, אשר לא פתחו את שער בית הספר, כנדרש, ולא תחזקו את שער בית הספר כיאות, וכן לא דאגו לסילוקם של מפגעים בטיחותיים ברחבי המוסד החינוכי, ולא ערכו בדיקות בטיחותיות כנדרש.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד"ר יואב גרונוביץ, מומחה לכירורגיה פלסטית, שבדק את התובעת וקבע לה נכות אסתטית לכל החיים.

לאחרונה הגיעו הצדדים להסכם פשרה, לפיו מרכז החינוך העצמאי המפעיל את ביה"ס בית יעקב ועיריית בני ברק, יפצו את התובעת ומשפחתה בכ-73 אלף שקלים. בית משפט השלום בפתח תקווה נתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.

תלמידה בית ספר לבנות עיריית בני ברק שער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד