כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רכישת מקפיא תעשייתי - כיצד נבטיח כי אנחנו בוחרים במקפיא הנכון?

מקפיא תעשייתי הוא פריט אותו ניתן למצוא כמעט בכל מעבדה, כמו גם באינספור סוגים של בתי עסק, מפעלים וכיוצ"ב. ניתן למצוא כיום בתחום קשת רחבה של מקפיאים מסוגים שונים ונבדלים, המותאמים למטרות שונות. במידה ואנו מחפשים אחר מקפיא תעשייתי לעסק/מעבדה שלנו – כיצד נבטיח כי אנחנו רוכשים את המקפיא הנכון והמדויק ביותר לצרכינו?

רכישת מקפיא תעשייתי - כיצד נבטיח כי אנחנו בוחרים במקפיא הנכון?
מקפיא תעשייתי צילום: freepik

על מנת לבחור בחכמה מקפיא תעשייתי "נכון" ומתאים באמת, כדאי קודם להכיר כמה מהאפשרויות והקטגוריות העיקריות הקיימות בתחום זה כיום, כמו גם את המאפיינים והפרמטרים הרלבנטיים ביותר של מכשירים אלו –

מאפיינים עיקריים של מקפיאים תעשייתיים

מאפיין מרכזי ראשון עליו כדאי לתת את הדעת היא הצורה של המקפיא, בפרט – מקפיא עומד מול מקפיא שוכב. איזה מהסוגים מתאים יותר עבורנו? כמובן שבתוך כל קטגוריה כזו ישנם אינספור פריטים ודגמים שונים, אך זו נקודה ראשונית יחסית שכדאי להבין עם עצמנו לפני שאנחנו נכנסים לבחינה של דגמים מסוימים. אחד הקריטריונים להכרעה בין מקפיא שוכב לבין מקפיא עומד הוא כמובן המקום (שטח) העומד לרשותנו, כמו גם הגובה, אך זהו ממש לא השיקול היחידי. דגמים שונים של מקפיאים תעשייתיים מיועדים לצרכים ואובייקטים שונים, וחשוב לקרוא את המפרט ואת התיאור של כל דגם ודגם על מנת להגיע לכזה אשר רלבנטי עבור השימוש שאתם מעוניינים לעשות במקפיא.
מאפיין חשוב נוסף הוא מערכת הבקרה של המקפיא – עד כמה היא מתקדמת ומה היא מאפשרת לנו לעשות. למשל, דגמים מסוימים מצוידים כיום במערכות בקרה המאפשרות לקבוע מגוון התראות שונות (למשל של טמפרטורה גבוהה או נמוכה מדי, דלת פתוחה, חיישן תקול וכד'), ואף לקבל את כל המידע לאפליקציה ייעודית בסמארטפון, כך שנוכל תמיד לבדוק מה מצב המקפיא וכיצד הוא מתפקד גם כשאיננו נמצאים במעבדה.
כמובן שחשוב לתת את הדעת גם למאפיינים הבסיסיים ביותר של מקפיאים תעשייתיים, כמו נפח פנימי וטווח טמפרטורות. האם אתם זקוקים להקפאה "עמוקה" (בטמפרטורות נמוכות במיוחד) או להקפאה "רגילה" יותר (בטמפרטורות פחות קיצוניות)? תשובה על שאלה זו תצמצם עבורכם מיד את האפשרויות ותסייע לכם למקד את החיפוש.

לקנות מהיצרן ומהיבואן הנכונים

נקודה חשובה נוספת בבחירה נכונה של מקפיא תעשייתי אשר יכולה לסייע לנו משמעותית לעשות בחירה מוצלחת היא התמקדות בשמות העומדים מאחורי מוצר זה, בפרט – היצרנית ו/או היבואן. כמה יצרניות ספציפיות, דוגמת Elcold או Desmon נחשבות ליצרניות מובילות ואיכותיות של מקפיאים תעשייתיים, וקניית דגם שאחת מהן ייצרה בהחלט מהווה החלטה מושכלת ו"הימור בטוח". כמו כן, ניתן ואף רצוי לשים לב גם ליבואנית/ספקית ממנה רוכשים. חשוב שתהיה זו חברה גדולה, מוכרת ונחשבת בתחום של ציוד חימום וקירור תעשייתיים, מכיוון שחברה זו תהווה את הגורם אליו אתם פונים במידה ויש לכם שאלות, אם אתם זקוקים לייעוץ מקצועי ברכישה של מקפיאים ו/או מקררים תעשייתיים, או כאשר מעוניינים להפעיל את האחריות על המקפיא. בישראל החברה המובילה בתחום זה, אותה כדאי מאוד להכיר, היא חברת אלקטרוטרם (electrotherm) אשר גם מייצרת וגם מייבאת פריטים מתחום זה.

מומלץ גם לפנות לאנשי המקצוע של חברות כמו אלקטרוטרם, להתייעצות מקצועית בתחום. גם (ובמיוחד) אם אינכם בטוחים האם אתם זקוקים למקפיא עומד או שוכב, איזה טווח טמפרטורות בדיוק אתם צריכים, האם נדרש להוסיף בקר טמפרטורה למערכת או כל שאלה/התלבטות אחרת - אין דרך טובה יותר לרדת לעומק העניין מאשר בהתייעצות עם גורם מקצועי בתחום.

בהצלחה!

מקפיאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד