כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות ההצלחה של וגנר

מנהיג צ'צ'ניה: "יום אחד אקים חברה צבאית פרטית"

קדירוב טוען כי קבוצת וגנר, שנלחמה לצד חיילים רוסים באוקראינה, השיגה "תוצאות מרשימות" והוכיחה שחברות צבאיות פרטיות הן יוזמה חשובה. המנהיג אמר כי: "יום אחד אקים חברה צבאית כמו כוח וגנר"

מנהיג צ'צ'ניה: "יום אחד אקים חברה צבאית פרטית"
רמזן קדירוב צילום: צילום מסך

מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, הנחשב לאחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר אתמול (ראשון) שביום מן הימים הוא מתכנן להקים חברה צבאית פרטית משלו, בסגנון קבוצת שכירי החרב של וגנר. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. קדירוב טוען כי קבוצת וגנר, שנלחמה לצד חיילים רוסים באוקראינה, השיגה "תוצאות מרשימות" והוכיחה שחברות צבאיות פרטיות הן יוזמה חשובה שתסייע לרוסיה ולמדינות אחרות לחסל קיני טרור והתנגדויות לא חוקיות.

"אנחנו יכולים לומר בביטחון ש'קבוצת וגנר' הראתה יכולות גבוהות במונחים צבאיים, היא בהחלט מתווה קו ומציגה מודל לחיקוי אם אנחנו באים לדון בשאלה אם יש צורך בחברות צבאיות מהסוג הזה או לא. קדירוב, שעומד בראש הרפובליקה הצ'צ'נית כבר למעלה מעשור וחצי הוסיף והסביר את עצמו: "כאשר השירות שלי למדינה יסתיים, אני מתכנן ברצינות להתחרות באחינו היקר יבגני פריגוז'ין וליצור חברה צבאית פרטית", אמר קדירוב, בן ה-46.

קדירוב ופריגוז'ין מובילים באוקראינה כוחות שפועלים ברובם ללא תלות בפיקוד הצבאי של רוסיה. שני האנשים הם בעלי ברית נחרצים של פוטין, אבל הם גם התבטאו בפומבי נגד ההנהגה הצבאית של רוסיה.

עלייתה של 'קבוצת וגנר' מחוץ למבני הפיקוד המסורתיים של הצבא הרוסי העלתה חששות בקרב דיפלומטים מערביים שקבוצות כאלה עלולות להוות יום אחד איום על היציבות ברוסיה. קבוצת וגנר ממלאה תפקיד בולט יותר ויותר במלחמתה של רוסיה באוקראינה, כשהיא מובילה מתקפה שנמשכת כבר חודשים על העיר באחמוט שבמזרח דונייצק.

קדירוב – בנו של נשיא צ'צ'ניה לשעבר אחמד קדירוב, שנרצח בפיגוע לפני כ-20 שנה בגרוזני ברית צ'צ'ניה – יצר ברית שבשתיקה עם פריגוז'ין. הם הדהדו זה את דברי הביקורת של חברו על צבא רוסיה. שניהם קוראים בפומבי וללא משוא פנים להדיח את בכירי מערכת הבטחון הרוסית בגין כשלונם בניהול המלחמה באוקראינה.

ב'רויטרס' מציינים כי יש ראיות מצטברות המצביעות על כך שהקרמלין החל לרסן את מה שהוא רואה ככוחו הפוליטי המוגזם של פריגוז'ין, והורה לו להפסיק את הביקורת הפומבית שלו על משרד ההגנה. כמו כן הנחה המשטר של פוטין לכלי התקשורת הממלכתית להפסיק להזכיר את פריגוזי'ן או את 'כח וגנר' בדיווחים בתקשורת הרוסית.

מלחמת אוקראינה רוסיה מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב צ'צ'ניה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד