כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביקור דרמטי בקייב

הנשיא ביידן: "מלחמת הכיבוש של פוטין נכשלת"

ביידן הגיע במפתיע לביקור בקייב ימים ספורים לפני יום השנה לפלישה הרוסית לאוקראינה. הנשיא שיבח את עוצמת ההתנגדות האוקראינית במהלך ביקורו בארמון הנשיאות בקייב. "שנה לאחר מכן, קייב עומדת ואוקראינה עומדת, הדמוקרטיה עומדת" אמר ביידן

הנשיא ביידן: "מלחמת הכיבוש של פוטין נכשלת"
הנשיא ביידן אצל הנשיא זלנסקי צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הפתיע היום (שני) כשהגיע לביקור בקייב לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה אשתקד. בהצהרתו בארמון הנשיאות אמר כי "מלחמת הכיבוש של פוטין נכשלת". לדבריו, "פוטין חשב שאוקראינה חלשה והמערב מפולג. הוא חשב שהוא יכול עלינו, אני לא חושב שהוא חושב את זה כעת".

"שנה לאחר מכן, העובדות נמצאות ממש כאן בחדר הזה, אנחנו עומדים כאן ביחד", אמר הנשיא.

ביידן ערך ביקור בלתי מתוכנן בקייב, ביקורו הראשון אי פעם באוקראינה כנשיא. ביידן התחייב לסיוע של 500 מיליון דולר נוספים למדינה. חבילת הסיוע תהיה מורכבת מציוד צבאי נוסף, כמו טילי הוביצרים ותחמושת ארטילרית.

ביידן שיבח את עוצמת ההתנגדות האוקראינית במהלך ביקורו בארמון הנשיאות בקייב: "שנה לאחר מכן, קייב עומדת, ואוקראינה עומדת הדמוקרטיה עומדת", אמר. ביידן מבקר בקייב ביום שבו מציינת אוקראינה את יום השנה לשיאה של מהפכת יורומאידן, סדרה של הפגנות נגד הממשלה בשנים 2013-2014 שהדיחו נשיא פרו-רוסי מושחת ויקטור ינוקוביץ'. למעלה מ-100 מפגינים נהרגו, רבים מהם ביום אחד ב-20 בפברואר 2014.

הנשיא ביידן ייפגש בהמשך עם נשיא פולין אנדז'יי דודה כדי לדון בשיתוף פעולה דו-צדדי ותמיכה באוקראינה. הוא גם ישוחח עם מנהיגים באירופה בעלות ברית של נאט"ו במזרח אירופה. בערך בזמן ששני הנשיאים צולמו בקייב, נשמעה אזעקה ברחבי אוקראינה, בעקבות המראה של מטוס קרב רוסי בבלארוס, צפונית לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן הנשיא פוטין קייב ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד