כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הרפורמה במערכת המשפט

אלפים מפגינים מחוץ לכנסת | נתניהו: "רומסים את הדמוקרטיה"

לקראת ההצבעה על הסעיף הראשון ברפורמה במערכת המשפט, אלפים משתתפים בהפגנה מחוץ למשכן הכנסת בירושלים | רה"מ נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "לצערי מנהיגי המחאה רומסים הדמוקרטיה. הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות. לא מקבלים את הכרעת הרוב"

אלפים מפגינים מחוץ לכנסת | נתניהו: "רומסים את הדמוקרטיה"
ההפגנה מחוץ לכנסת צילום: שיר טורם

אלפי מפגינים מתאספים בשעה זו (שני) סמוך למשכן הכנסת בירושלים, במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. המחאה, המובלת ע"י שורת ארגונים המתנגדים לרפורמה, מתקיימת לקראת הדיון במליאת הכנסת בקריאה ראשונה על החלק הראשון ברפורמה שעוסק בתיקון לחוק יסוד השפיטה ולחוק בתי המשפט. הסעיף ברפורמה קובע כי תיאסר התערבות של בג"ץ בחוקי יסוד, והרכב הוועדה לבחירת ישונה.

החל מהבוקר נערכו הפגנות בכל רחבי הארץ. מוקדם יותר חסמו המפגינים את הכניסות לנתב"ג, את נתיבי איילון באזור מחלף השלום ואת כביש 1 באזור מחלף חמד. בתל אביב נחסמו לתנועה בעקבות ההפגנות רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין, ⁩צומת קפלן/דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי), וכן נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד למחאות נגד הרפורמה. "בדמוקרטיה העם מצביע בבחירות, ונציגי העם מצביעים כאן בכנסת", אמר נתניהו. "קוראים לזה דמוקרטיה. לצערי מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה. הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות, הם לא מקבלים את הכרעת הרוב, הם לא מגנים קריאות לרצח של רה״מ, ובני משפחתו, הם לא מגנים קריאות לפגוע בחברי כנסת. הם חוסמים צירים וקוראים למרי אזרחי, הם קוראים בלי בושה למלחמת אחים ודם ברחובות. הם מאיימים בבריונות נגד ח"כים".

"חשבנו שראינו הכול והיום בבוקר הם הגיעו לשפל חדש: הם ניסו הבוקר למנוע בכוח מח"כים לצאת מביתם ולהגיע לכנסת כדי לממש את הזכות היסודית ביותר להצביע", הוסיף ראש הממשלה. "הם צרו על ביתה של ח"כ טלי גוטליב, שיש לה בת עם צרכים מיוחדים, ואומרים לה 'את לא תצאי מהבית והבת שלך לא תצא מהבית'. אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! שמדברים מעל ראשנו גבוהה-גבוהה על ערכים, על זכויות המיעוט והפרט, בשעה שהם רומסים עד עפר את זכויותיה של ילדה עם צרכים מיוחדים וזכויותיה של נציגת ציבור".

"נפלתם על הראש? מה קורה לכם? אין לכם גבולות? איבדתם את זה?", תקף נתניהו. "אז מנהיגי המחאה מדברים על דמוקרטיה, אבל בפועל הם רומסים את הדמוקרטיה. אתמול הגיע חידוש נוסף לעיוות הדמוקרטיה מבית יוצר אחר: בשעה שציבור גדול קורא להידבר, יש מי שלא נותן לדבר. שמעתם? 'צריך להידבר אבל אסור לדבר'. אומרים לי: זה לא רק שאתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה לא יכול אפילו לדבר על הרפורמה. אמה-מי-אתה? אתה בסך הכל ראש ממשלה שנבחרת ונתמכת באופן דמוקרטי על ידי 2.5 מיליון איש. 'אתם אמנם מייצג אותם, אבל אסור לך לדבר בשמם'. אני אמור לייצג אותם, בטלפתיה? כך נראית ״הדמוקרטיה הישראלית החדשה״: לא מכבדים את הרוב, לא נותנים להצביע, לא נותנים לדבר".

"א-גרויסע דמוקרטיה! אז אני אומר: מספיק עם תיאטרון האבסורד הזה. מספיק עם הדיבורים על סרבנות, ומספיק עם הסרבנות להידבר. כבר אמרנו לפני שישה שבועות: יש מקום להידברות, אין מקום לבריונות. ואני אומר היום לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות. יש די והותר זמן להידבר ויש כאן נכונות אמיתית לדבר. יש די והותר זמן לנסות לצמצם פערים. יש די והותר זמן לנסות להגיע להסכמות. יש לא מעט נציגים בכירים באופוזיציה, יותר ממה שחושבים, שמסכימים להידבר. אבל הם מפחדים מהבריונים במחנה שלהם. אני מקווה שהם יתגברו על זה ויגלו את המנהיגות והאחריות שנדרשות בזמן הזה. אז היום יש הצבעות, ומחר אני מקווה שתיפתח הדרך להידברות. בכל מקרה, דבר אחד לא ישתנה: העם מימש את זכות ההצבעה שלו בבחירות, ונציגי העם יממשו את זכות ההצבעה שלהם כאן בכנסת ישראל. קוראים לזה דמוקרטיה".

 

הרפורמה המשפטית הפגנה משכן הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד