י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יהיו פרובוקציות"

לוין: "הם רוצים הידברות כדי לעצור את המהלך"

השר לוין אמר בישיבת הסיעה: "מוכנים לדבר עם מי שרוצה, למרות שבממשלה הקודמת התעלמו מאיתנו". יו"ר הכנסת אוחנה הפציר בח"כים לקראת ההצבעה במליאה: "כנראה שיהיו פרובוקציות, אל תיגררו לזה". כל הפרטים מישיבת הסיעה

לוין: "הם רוצים הידברות כדי לעצור את המהלך"
יריב לוין ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד שנערכה בצהריים (שני) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לרפורמה המשפטית והסביר כי שלטון הרוב הוא יסוד מרכזי בדמוקרטיה: "שלוש המילים שפותחות את החוקה האמריקנית הן 'We the people' (אנו האנשים). זה יסוד הדמוקרטיה הגדולה ביותר ואם הדמוקרטיות - הרוב. מעבר לזה אני לא יכול להרחיב כי אני נכנס לשטחים אסורים, יגידו שאני בניגוד עניינים".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס למגעים מול מתנגדי הרפורמה: "אנחנו מוכנים לדבר עם מי שרוצה, למרות שבממשלה הקודמת התעלמו מאיתנו. אנחנו מסכימים בלי שום תנאים. הם רוצים הידברות כדי לעצור את המהלך, לא כדי לדבר - לא נסכים לזה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הזהיר ש"כנראה שיהיו פרובוקציות, יש ח"כים שהגיעו עם תיקים גדולים היום, אל תיגררו לזה".

ח"כ דני דנון אמר בחלק הסגור של סיעת הליכוד: "אנחנו מנצחים בחקיקה אבל נכשלים בהסברה. למערכה הזו היינו צריכים לצאת הרבה יותר מאורגנים. יש תמיכה מסיבית של הציבור ברפורמה במערכת המשפט. איך הגענו למצב כזה שרוב הציבור ואפילו רוב הימין לא מבין את פרטי הרפורמה ולא מגלה אהדה כלפיה".

לדבריו, "הטיפול בהסברה רשלני ולקוי. היום נתחיל להעביר את החקיקה וזה הזמן להפיק לקחים ולחשב מסלול מחדש. אני מבקש להביא את הדברים להתייעצות בסיעה ולהקים צוות הסברה של הליכוד שיוביל את ההסברה בצורה מקצועית ורצינית יותר. אם נעביר חקיקה בלי הסברה שתגבה אותנו ציבורית הממשלה הבאה תהפוך הכל ותחזיר אותנו למקום גרוע יותר מהמקום שלפני הרפורמה".

נושא נוסף שעלה בישיבת הסיעה הוא ההבטחה של ראש הממשלה נתניהו לאמריקנים כי לא יוסדרו ישובים נוספים ביהודה ושומרון בחודשים הקרובים. ח"כ דני דנון תקף מוקדם יותר היום את ההחלטה וכתב: "עצוב מאוד שממשלת "ימין על מלא" מתקפלת מול לחץ חיצוני ומתחייבת להקפיא את פיתוח ההתיישבות בחבלי מולדת. ממשלת ימין אמיתית צריכה להיות מחויבת לערכים שבשמם נבחרנו. אני אומר לחברי בממשלה - אין לנו לגיטימציה להקפיא את הבנייה ביו"ש אפילו לא ליום אחד".

נתניהו הגיב לו בסיעה ואמר: "היה טוב אם היית שואל אותי לפני שאתה מצייץ להבא. התשובה ההולמת שלנו לטרור זה להלום בטרור ולהעמיק את שורשינו בארצנו. לכן חיסלנו מחבלים ואנחנו פועלים נגד המחבלים וסביבתם, כולל בחוקים שהעברנו כאן בכנסת לגירוש מחבלים. הצד השני זה לנטוע את שורשינו בארצנו. קיבלנו החלטה מול מדיניות אמריקנית קשה להכשיר 9 יישובים".

נתניהו הוסיף: "בשיחות עם בלינקן ואחרים אמרתי שאני הולך לעשות את זה, עוד לפני הפיגועים. בנוסף לזה החלטנו על תכנון ובנייה של יותר מ-9500 יחידות דיור ביהודה ושומרון וכל שלושה חודשים נכנס את המת״ע. אמרנו לאמריקנים שאנחנו לא נכשיר בחודשים הקרובים את מה שלא רצינו להכשיר בחודשים הקרובים".

ראש הממשלה הבהיר: "לא הסכמנו לעצור הריסה של בנייה לא חוקית פלסטינית, אבל אמרנו שמטבע ההליכים ייקח קצת זמן עד ההסדרה הבאה. בונים, מסדירים, נחים. אנחנו עומדים על הזכות שלנו להילחם בטרור, להעמיק את שורשינו בארצנו, ולדעתי אנחנו עושים את זה בשכל".

 

יריב לוין בנימין נתניהו דני דנון הרפורמה המשפטית אמיר אוחנה ישיבת סיעה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד