כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הנגב על המוקד

חטאתם בבנייה לא חוקית? מערכת טכנולוגית מתוחכמת תזהה

רשות מקרקעי ישראל פועלת כנגד פלישות ברחבי הנגב באמצעות שימוש במערכת מתוחכמת של רפאל לאיתור הבניה הלא חוקית | הפעילות התמקדה באזור דימונה, ירוחם, ערד, להבים ועמק שרה

חטאתם בבנייה לא חוקית? מערכת טכנולוגית מתוחכמת תזהה
אילוסטרציה צילום: pexels

מבצע נץ הדרום: בעקבות פעילות איסוף מידע מדוקדקת, שנערכה ברשות מקרקעי ישראל, בסיוע מערכת טכנולוגית מתקדמת של רפאל, במהלכה נסרקו כמיליון דונם ונעשה שימוש בפענוח וניתוח מדוקדק של צילומי אויר, פעלו הבוקר (שני) עשרות מפקחים של רשות מקרקעי ישראל בליווי כוחות משטרה לאיתור הפלישות וחלוקת התראות בשלב ראשון למבנים לא חוקיים ופלישות לקרקעות מדינה ברחבי הנגב.

הממצאים שעולים מהניתוח מצביעים על עליה של למעלה מ-43 אחוז בפלישות לקרקעות המדינה בנגב בשנתיים האחרונות.

הפעילות התמקדה באזור דימונה, ירוחם, ערד, להבים ועמק שרה.

מבצע נץ הדרום/רשות מקרקעי ישראל 

בשלב הבא יפעלו המפקחים לחלוקת צווים לפינוי הפלישות ויאפשרו לפולשים לסלק באופן עצמי את הפלישות טרם תבוצע פעולת אכיפה של המדינה כנגדם.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף הגיב: "במהלך החודשים האחרונים נחשפתי להיקף תופעת גזלת הקרקעות, הפלישות הבלתי חוקיות, והנזק האדיר שנגרם למדינת ישראל מהעבריינות בנגב. הבטחנו להיאבק בתופעה ואנו מקיימים. תודה רבה לכוחות הפועלים בשטח, המפקחים והשוטרים. אני מקווה שנצליח לצמצם משמעותית את התופעה ולהימנע מהליכים משפטיים מיותרים".

מבצע נץ הדרום/רשות מקרקעי ישראל 

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "השימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, כגון אלו שחברת "רפאל" סייעה לנו לפתח, מאפשר לאתר, פלישות והפרות שימושים בקרקע הציבורית, בהיקף חסר תקדים. הגילוי של הפרות אלו בשלבים הראשוניים, יצמצם חיכוך, יחסוך למדינה הליכים משפטיים מורכבים וארוכים ויסייע לנו לשמור טוב יותר על אדמות המדינה. אין ספק כי המשך הפעילות תחדל לחלוטין את תופעת הפלישות למקרקעי ישראל".

מנהלת החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, שירה תם הגיבה: "המערכת הטכנולוגית של רפאל מסייעת לנו באיתור פלישות חדשות בכל האזורים בארץ, בסריקה שביצענו ברחבי השטחים הפתוחים בנגב ראינו שיש עליה של ממש בפלישות חדשות ובניה בלתי חוקית. מפקחי רמ"י והסיירת הירוקה בסיוע כוחות משטרה, פועלים יחד במטרה למגר את התופעה ולפעול לפינוי הקרקע. על המחזיקים לפנות את הקרקע בעצמם, במסגרת הזמן שניתן להם וככל שהשטחים לא יפונו נפעל בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל לפנות את הקרקע ולבצע את ההריסות תוך השתת עלויות הפינוי על המפרים".

יחידות דיור בנייה בלתי חוקית טכנולוגיה דירות קרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד