י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם שבנה חולה בסרטן הגיעה לכנסת וריגשה את חברי הועדה

בדיון שנערך הבוקר בנושא סל התרופות לשנת 2023 עלה הפרק את נושא הפטור ממע"מ על תרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות | שימי גשייד מנכ"ל רחשי לב: "הורדת המע״מ על התרופות, ייקל ולו במעט על העול הכלכלי, ויעניק להם עוד סיכוי להילחם ולנצח"

האם שבנה חולה בסרטן הגיעה לכנסת וריגשה את חברי הועדה
אוריאל בוסו צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הבוקר, (שני) בדיון שיזם יו"ר ועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו בנושא סל התרופות לשנת 2023, אנסטסיה אברמוב, אמו של איתן, ריגשה את חברי הוועדה והנוכחים, כששיתפה בקושי אותו חווים הורים לילדים חולי סרטן.

אנסטסיה, נציגת פורום הורים של עמותת רחשי לב, עמותה המלווה ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, ביקשה מהוועדה לעלות על הפרק את נושא הפטור ממע״מ על תרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות.

אמנם מדובר באחוזים קטנים מכלל הילדים החולים, אבל עבור ילדים אלו, זה לעיתים ה100% סיכוי להחלים ולנצח את המחלה.

הורים לילדים אלו, נאלצים לעיתים למכור את הבית ולקחת הלוואות ענק, על מנת להבטיח סיכוי לחיים לילדיהם. פטור ממע״מ, שיכול להגיע במקרים אלו למאות אלפי שקלים, יוכל להקל עליהם את ההוצאות הגדולות ולאפשר להם להבטיח לילדיהם את הסיכוי לחיים.

שימי גשייד מנכ״ל רחשי לב אמר: ״אנו מודים ליור הוועדה ח״כ בוסו על הדיון החשוב והאפשרות להשמיע את קולם של החולים. בשנים האחרונות סייענו במימון תרופות שאינן מכוסות בסל הבריאות לעשרות ילדים. חלקם החלימו, נישאו, ואף הביאו ילדים לעולם. כשאנחנו רואים את הילדים האלו, את דור העתיד, אנחנו מרגישים שזו הזכות והחובה שלנו לאפשר לכל ילד במלחמה הזו סיכוי לחיים. הורדת המע״מ על התרופות, ייקל ולו במעט על העול הכלכלי, ויעניק להם עוד סיכוי להילחם ולנצח״.

 

 

חולה סרטן סל התרופות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד